Zoek MDM

Bulletin

problemen met de Megane DTI

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36785 door handmatig-mechanisch
Problemen met Megane DTI. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik schrijf jullie om te vragen of iemand me hierbij kan helpen, want ik heb al heel wat tijd verspild met proberen uit te vinden wat het zou kunnen zijn...
Gisteren reed ik en ging het waarschuwingslampje voor een storing branden. De auto verloor vermogen en toen ik het gaspedaal losliet, ging het lampje uit, maar zodra ik weer gas gaf, ging het weer aan... Op de snelweg kan ik 100 km/u aanhouden als er geen erg steile helling is, maar anders zakt de snelheid naar 60 km/u en komt de auto zelfs met terugschakelen niet meer bergop... Heeft iemand suggesties? Ik ga er vandaag nog eens naar kijken om te zien of ik nog iets anders kan vinden...

Alvast bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36786 door handmatig-mechanisch
Reactie van de monteurs op de problemen met de Megane DTI
Laat de auto uitlezen. Als het lampje gaat branden, is het hoogstwaarschijnlijk een sensor. Die storing is typisch voor twee dingen: een defecte brandstofpomp (meestal gaat het lampje dan niet branden) en de IAT-sensor (Intake Air Transport sensor). De auto verliest vermogen en er komt zwarte rook uit de uitlaat. Probeer het en laat het me weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36790 door handmatig-mechanisch
Ik heb een diagnoseapparaat en dat geeft geen sensorfouten aan. Ik dacht eerst dat het apparaat ze misschien niet uitlas, maar ik heb ze losgekoppeld en één voor één gecontroleerd en het apparaat leest ze wel uit. Het is een DTI-motor zonder brandstofpomp, maar ik had wel aan de dieselpomp gedacht. Vanmorgen probeerde ik hem echter koud te starten en dat ging ontzettend moeilijk. Vanmiddag ga ik de distributieriem controleren om te kijken wat ik kan vinden...

Wat betreft het luchtlek: toen de motor liep, heb ik hem even gas gegeven (hij komt niet boven de 1500 toeren per minuut) en er is geen zichtbaar luchtlek. Ik houd jullie op de hoogte...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #36962 door handmatig-mechanisch
Dit is mij eerder overkomen, en toen bleek het de MAP-sensor op het inlaatspruitstuk te zijn. Probeer die eens en/of de TPS.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #36966 door handmatig-mechanisch
Hallo: Heb je al gecontroleerd of het probleem misschien bij de potentiometer van het gaspedaal ligt? Dat is een veelvoorkomend probleem. Deze zit onder de hoofdremcilinder, in een klein zwart doosje.
Een andere mogelijke oorzaak kan de ontstekingstiming zijn. Misschien levert de kettingspanner niet genoeg spanning, waardoor de ontstekingstiming van de motor te laat is en het vermogen niet optimaal is.
Succes!

Groeten uit Córdoba, Argentinië.