Zoek MDM

Bulletin

problemen met de Megane DTI

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #36785 door handmatig-mechanisch
Problemen met de Megane DTI
Groeten; ik schrijf om te kijken of iemand me een tip kan geven, want ik heb al veel tijd verspild aan het nadenken over wat het zou kunnen zijn...
Gisteren reed ik en het storingslampje ging branden. De auto begon vermogen te verliezen en als ik stopte met accelereren, ging het lampje uit, maar als ik weer begon te accelereren, ging het weer aan... Eenmaal op de snelweg kun je hem op 100 houden als er geen heel steile helling is, maar als dat niet zo is, gaat hij naar 60 en kun je niet omhoog, zelfs niet als je terugschakelt... Suggesties? Vandaag ga ik kijken of ik nog iets anders kan vinden...

Bedankt allemaal.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #36786 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp problemen in Megane DTI
Laat hem scannen. Als het lampje gaat branden, is het waarschijnlijk een sensor. Deze storing is typisch voor twee dingen: een defecte brandstofpomp (meestal gaat het lampje dan niet branden) en de IAT-luchtinlaatsensor. De auto verliest vermogen en tegelijkertijd stoot de uitlaat zwarte rook uit. Test hem en vertel het me.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #36790 door handmatig-mechanisch
Ik heb een diagnoseapparaat en dat geeft geen enkele sensorfout. Ik dacht dat het misschien aan het apparaat lag dat de waarden niet uitleest, maar ik bleef de motor loskoppelen en controleren en het apparaat las ze wel uit. Hij heeft geen brandstofpomp, want het is een DTI, maar ik dacht aan de dieselpomp. Vanochtend besloot ik hem echter koud te starten en het duurde even voordat hij startte. Vanmiddag ga ik naar de distributie kijken om te zien wat ik kan zien...

En wat de lucht betreft, toen ik hem startte, gaven we hem een paar korte stoten (hij komt niet boven de ongeveer 1500 toeren) en er zijn geen luchtlekken te bespeuren. Ik houd je op de hoogte...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #36962 door handmatig-mechanisch
Het is mij al overkomen en het was de MAP-sensor van het inlaatspruitstuk. Probeer deze en/of de TPSS.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #36966 door handmatig-mechanisch
HALLO: Heb je getest of de potentiometer van het gaspedaal de oorzaak is? Het komt vaak voor dat die kapot gaat. Hij bevindt zich onder de hoofdremcilinder, in een klein zwart kastje.
Een andere mogelijke oorzaak zou de distributieriem kunnen zijn. Misschien spant de spanner niet strak genoeg aan, waardoor de motor achterblijft en niet genoeg trekt.
Succes!

Groeten uit Córdoba, Argentinië.