Zoek MDM

Bulletin

RPM springt bij stationair draaien

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #36718 door handmatig-mechanisch
RPM springt bij stationair draaien Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Citroën Saxo uit 1997. Ik heb onlangs de cilinderkop gerepareerd, klepgeleiders en afdichtingen vervangen, de vlakheid van de voetplaat gecorrigeerd en de pakking vervangen. Over het algemeen presteert de motor uitstekend tijdens het draaien, maar stationair draaien fluctueert het toerental en soms komen er plotselinge acceleraties voor tot wel 2000 tpm. Dit gebeurt alleen als de motor warm is.
Koud loopt hij goed, maar hoe warmer het is, hoe meer het toerental fluctueert. Ik heb de bougies en de hogesnelheidskabels al vervangen. Als iemand me kan helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #36719 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmechanica op het onderwerp toerentalsprongen bij minimale snelheid
Hallo, kijk op de kaart of op je socker.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #36720 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmechanica op het onderwerp toerentalsprongen bij minimale snelheid
Is het motorstoringslampje op uw dashboard gaan branden? Controleer de MAP-sensor en ook de CTS- of ECT-sensor (koelvloeistoftemperatuursensor). Vergelijk de sensorgegevens met de handleiding van de fabrikant. Met vriendelijke groet, Dhr.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #36777 door handmatig-mechanisch
Weet je welke waarden mijn kaartsensormetingen moeten opleveren? Ik ga de waarden die hij me geeft publiceren om te kijken of dat het is?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #36778 door handmatig-mechanisch
HET MOTORCONTROLELAMPJE GAAT NIET AAN. ER GAAT EIGENLIJK GEEN LICHTJE AAN OP HET DASHBOARD. IK HEB DE MAP-KAART LOSGEKOPPELD EN DE LAMBDA- EN HET CONTROLELAMPJE GINGEN AAN, DUS HET WERKT. IK HEB TWIJFEL OVER DE INLAATLUCHTTEMPERATUURSENSOR, MAAR IK HEB GEEN REFERENTIEWAARDEN OM TE WETEN OF DIE WERKEN.