Zoek MDM

Bulletin

Fiat elektronische ontsteking

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36713 door handmatig-mechanisch
Elektronische ontsteking van Fiat. Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Fiat Fiorino met een Digiplex 2-ontstekingssysteem en ik wil dit aanpassen met een elektronisch systeem met behulp van een module. Het lijkt er echter op dat het signaal van de sensor in de verdeler niet sterk genoeg is om de module te activeren. De module is een XM 640. Ik heb advies nodig. Deze module werkt met een signaal van de sensor in de verdeler, maar ik wil alleen het signaal gebruiken van een sensor op de krukas, die vier tanden heeft.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36741 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp elektronische ontsteking van Fiat
Hallo, het sensorsignaal komt niet op het juiste moment en het is een ander signaal dan dat van de module, wat een Hall-effectsensor zou moeten zijn.
Je zou een verdeler van een 1.4 of 1.6 motor moeten installeren die door de nokkenas wordt aangedreven, en je moet er een groef in frezen voor de aandrijfas van de verdeler. Ik hoop dat dit helpt!
Daniel Lopez, Injectie, General Roca, Rio Negro, Argentinië

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36776 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp elektronische ontsteking van Fiat
Bedankt voor de informatie over de verdeler. Ik heb het uitgezocht en het blijkt dat de Fiorino nog steeds het 147-blok gebruikt en een adapter voor de verdeler heeft. Goed om te weten. Maar de module werkte bij mij; hij geeft een goede vonk. Ik zal echter een carburateur moeten installeren, omdat het injectiesysteem de oude computer nodig had. Even ter informatie: die module van $10.000 (US$20) is veel goedkoper dan een nieuwe computer.