Zoek MDM

Bulletin

Fiat elektronische ontsteking

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #36713 door handmatig-mechanisch
Elektronische ontsteking van Fiat Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Fiorino met een Digiplex 2-ontstekingssysteem en ik wil graag een elektronisch systeem aanpassen met een module, maar het lijkt erop dat het signaal van de sensor de module niet kan activeren. De module is de XM 640. Ik heb een mening nodig. Deze module werkt met een signaal van de verdelersensor, en ik wil alleen het signaal gebruiken dat wordt gegenereerd door een sensor op de krukas, die 4 tanden heeft.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #36741 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp elektronische ontsteking van Fiat
Hallo, het sensorsignaal is niet aanwezig in de tijd die je nodig hebt, en het is een ander signaal dan het signaal dat door de module wordt geactiveerd, wat een Hall-effect zou moeten zijn.
Je zou een 1.4 of 1.6 motorverdeler moeten installeren die wordt aangestuurd door de nokkenas. Je moet een sleuf maken voor de aandrijfpen van de verdeler. Ik hoop dat dit helpt!
Daniel Lopez, General Roca Injection, Rio Negro, Argentinië

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #36776 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp elektronische ontsteking van Fiat
Bedankt voor het ding over de verdeler. Ik heb ernaar gekeken en het blijkt dat de Fiorino nog steeds het 147-blok heeft en de koppeling voor de verdeler. Dat is goede informatie. Bij mij werkte de module wel, hij geeft een goede vonk, maar ik moet wel een carburateur installeren, omdat de injectie de oude computer nodig had. Ter informatie: die module is veel goedkoper (10.000 dollar, US$ 20) dan een nieuwe computer.