Zoek MDM

Bulletin

Ford Explorer 93 blijft niet aan (opgelost)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden - 12 jaar en 11 maanden geleden #36712 door handmatig-mechanisch
Ford Explorer 93 blijft niet aan (opgelost) Geplaatst door manual-mecanica
Hallo,
ik heb een Ford Explorer uit '93. Ik heb de brandstofpomp vervangen omdat die niet meer werkte. Nu blijft de auto zo'n 5 tot 10 minuten draaien en slaat dan af. Hij stuurt geen brandstofdruk meer naar de brandstofinjectorrail. Na die tijd slaat hij af. Ik zet hem weer aan en hetzelfde gebeurt. Alvast bedankt.
Laatst bewerkt: 12 jaar 11 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #36715 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mecanica op de Ford Explorer uit 1993 blijft niet onopgemerkt.
Het kan ook de brandstofpomp zijn die het probleem veroorzaakt, maar controleer in dat geval ook het elektrische systeem en het pomprelais.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #36734 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mecanica op de Ford Explorer uit 1993 blijft niet onopgemerkt.
Ik heb het pomprelais al vervangen door een ander relais, ik heb een andere pomp geïnstalleerd en het blijft hetzelfde, maar meer ideeën zijn welkom, alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #36736 door handmatig-mechanisch
Ik heb ook een Explorer van dat model, de kofferbak is kapot gegaan, ik heb die vervangen samen met het filter en dat is alles, haal degene die je nieuw hebt gekocht uit elkaar en test hem buiten, doe hem in een jerrycan met benzine en sluit hem aan op 12V, als dat goed is, zet hem dan weer in elkaar en test of hij 12V krijgt als je hem start en vervang het brandstoffilter

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #36742 door handmatig-mechanisch
Ik heb het probleem al opgelost, ik hoop dat iemand kan helpen. Ik zag dat de pomp een beetje scheef stond en heb hem rechtgezet (verticaal). Ik heb hem in een emmer getest en hij faalde niet meer. Ik heb hem al in de tank geïnstalleerd en hij werkt nu feilloos (in het begin wilde hij niet starten, ik heb de leiding ontlucht en dat was het). Dat is te danken aan de mensen die mij met hun ideeën hebben gesteund.