Hallo:
Allereerst wil ik alle gebruikers die dit geweldige forum vormen, begroeten en bedanken voor jullie steun, suggesties en opmerkingen.
Mijn naam is José, ik hou echt van auto's en motoren, en goed:
ik wil je vertellen dat ik een project heb om de motor van een Ford Mustang uit 1981 te tunen. Het is een 5.0L 302 met automatische transmissie, die volgens mij prima te tillen en te redden is, zodat hij in uitstekende staat blijft.
De motor draait momenteel, maar niet op 100%. Hij trilt veel, wiebelt, slaat soms af en het duurt lang voordat hij koud start (het kost meerdere pogingen om te starten en in het ritme te komen, minstens 3).
Het toerental daalt bijna tot het punt waarop de transmissie afslaat wanneer hij in een van de versnellingen komt, behalve natuurlijk in de parkeerstand en de neutraalstand. Hij lekt olie uit het carter, uit de randen van de inlaten (ik vermoed dat het de pakkingen zijn), en hij brandt ook een beetje. Er komt geen blauwe rook uit, maar het stinkt wel, en soms heb ik het zwarte rook zien produceren.
De motor zou gespoten moeten worden om roest te voorkomen en er representatief uit te zien.
Ik heb de mogelijkheid om de aanpassing te betalen, maar elke keer dat ik de motorkap open, zie ik de motor en dat motiveert me om hem zelf te repareren.
Ik denk dat een vriend me al het benodigde gereedschap kan lenen om hem af te stellen en zelfs te lakken, maar het grote probleem is dat ik niet veel weet over automechanica en ik zou graag willen weten of u mij met uw kennis kunt ondersteunen en handleidingen, boeken of ander materiaal kunt aanbevelen om te leren wat ik nodig heb om dit project te starten en af te ronden.
Alvast bedankt en ik kijk uit naar uw reacties.