Zoek MDM

Bulletin

Ford Explorer 97 Transmissie Vreemde Storing

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 4 weken geleden #35939 door handmatig-mechanisch
Ford Explorer 97 Transmissie Vreemde Storing Gepubliceerd door manual-mecanica
Ford Explorer 1997
Motor 4.0 SHOC
Automatische transmissie 5R55E
Traction 4x2

Storing: Wanneer ik het voertuig voor korte afstanden gebruik, zet ik het uit en vervolgens weer aan en probeer te starten in D, hij pakt de versnelling niet op, nu ik hem in zijn achteruit zet, gaat hij zonder problemen in, ik zet hem in 2 en hij gaat zonder problemen in en in 1 gaat hij zonder problemen in, alles gaat normaal, maar de D gaat niet in, na een tijdje met het voertuig uit, pakt hij hem zonder problemen, als ik lange ritten maak (snelweg) vertoont de transmissie dit probleem niet. Wanneer het voertuig koud en vers wordt gestart, gaat de D zonder problemen in en werkt zonder enige storing.

Tests of reparaties uitgevoerd: Ik heb de transmissievloeistof (olie) al vervangen Ik heb het transmissieoliefilter al vervangen, het vloeistofpeil is correct. De voorste olieradiator, de kleine die de transmissieolie koelt, wordt als sintels (erg heet) Ik koel hem door hem met ijswater te besproeien en wala de D gaat zonder problemen in ....

Is het een probleem met de olietemperatuur of gewoon de De versnellingsbak moet gerepareerd worden. Als het een temperatuurprobleem is, hoe kan ik de transmissieolie dan beter koelen?

Hartelijk dank voor je bijdrage.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #36240 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Explorer 97 Transmissie Vreemde Storing
Je moet de transmissie reviseren. Deze wordt heet omdat de lagerbussen al versleten zijn. Er kunnen ook interne smeringsproblemen zijn. Ook versleten schijven kunnen aanwezig zijn. Ik raad ook aan om de koppelomvormer, beter bekend als de hydraulische koppeling, te vervangen of te reviseren.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.