Zoek MDM

Bulletin

Verdeling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35618 door handmatig-mechanisch
Distributie Gepubliceerd door manual-mecanica
Mij is verteld dat de nieuwe Ford K in Argentinië een distributieketting heeft, of distributieketting zoals het in andere landen heet.
Ik wil dit punt aankaarten; persoonlijk ben ik het niet eens met het gebruik van de riem, die de ketting verving. Ik zou graag willen dat iemand met kennis van zaken mij uitlegt wat de voordelen van een riem ten opzichte van een ketting zijn, aangezien de riem periodiek vervangen moet worden, terwijl de ketting en de tandwielen alleen vervangen worden bij een motorrevisie.
In mijn geval werkte ik op een olieveld, waar de vrachtwagens constant door het land reden. Het distributiedeksel, dat van plastic was, was niet luchtdicht, waardoor zelfs het fijnste stof binnendrong. Dit zou het lager van de riemspanner blokkeren, de riem blokkeren en de riem doorsnijden bij een kilometerstand die aanzienlijk lager was dan de door de fabrikant aanbevolen kilometerstand – bijvoorbeeld een derde van de kilometerstand. Dus, wat is het voordeel van een riem?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35619 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Distributie
Oké, ik zal het heel snel uitleggen om het niet te ingewikkeld te maken. Het verschil tussen een riem is dat hij gemaakt is van nylon en rubber. De riem wordt gedurende de dag onder spanning gezet en uitgerekt. Op een gegeven moment bereikt de spanner zijn eindpunt. Wanneer hij uitgerekt wordt, springt hij, of verliest de spanner zijn smering en blokkeert hij, waardoor de riem breekt. Omdat hij gemaakt is van rubber en nylon, wrijft hij tegen de geblokkeerde spanner en breekt hij bij verhitting door de hoge spanningstemperaturen. Nu is de ketting ook onderhevig aan slijtage en velen van ons vervangen deze wanneer we de motor opnieuw repareren, ja, maar anderen en wat de dealers aanbevelen is om deze elke 90 tot 115 te vervangen, afhankelijk van het model van de auto, maar deze kettingen rekken uit, de tandwielen slijten de tanden en de schoenen zijn gemaakt van een materiaal genaamd vaquelita of plastic, maar het is een zeer resistent materiaal, maar ze slijten ook omdat de ketting eroverheen gaat en wordt gespannen door een spanner of hydraulische of rebound, afhankelijk van het model van het voertuig, dat is het verschil en onthoud dat ze niets eeuwigdurends kunnen doen, want anders zou de autoassemblagefabriek zijn product niet willen verkopen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35620 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Distributie
Een riem wordt vervangen na 45 of 50 km, zoals ik al zei, het hangt af van het merk, en kettingen na 90 tot 115 km. Veel mensen vervangen ze echter ook eerder, omdat ze bijvoorbeeld starten met scherpe banden of plotseling accelereren. Hierdoor gaan de kettingen minder lang mee en maken ze vaak lawaai. Daarom worden ze eerder vervangen dan de aanbevolen tijd.