Zoek MDM

Bulletin

Rover 75 / Rover 620

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #35252 door handmatig-mechanisch
Rover 75 / Rover 620 Gepubliceerd door manual-mecanica
Als iemand de Rover-werkplaatshandleidingen heeft of me kan vertellen waar ik ze kan downloaden, zou ik dat op prijs stellen. Sinds de auto's niet meer worden geproduceerd, is het namelijk moeilijker om ze te repareren en reserveonderdelen te vinden. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #37209 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Rover 75 / Rover 620
Hallo, sorry voor de vertraging. Welke motor heeft de Rover? Ik heb de 2.0 TD. Als dat helpt, stuur me dan een e-mail De 1.8, 2.0 en 2.3 benzinemotoren zijn Honda-motoren; in de 600 is de 2.0 turbobenzinemotor van Rover; in de 75 zijn de 2.0 en 2.5 V6-motoren en de dieselmotor is van BMW.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #37250 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie. Ik heb twee Rovers: de 75 is een 1800 benzine en de 620, de oudere, is een SDI met een 2000 motor. Als je handleidingen hebt, zou ik daar erg dankbaar voor zijn. Mijn e-mailadres is groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #37686 door handmatig-mechanisch
Hallo chilespa, ik heb de Rover-handleidingen naar je e-mailadres gestuurd. Laat me weten of je ze hebt ontvangen en of je de gebruikershandleiding of de versnellingsbakhandleiding nodig hebt, dan stuur ik ze je toe. Met vriendelijke groeten. :) :) :) :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #38187 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik zou graag willen weten of iemand de motorhandleidingen heeft voor een Rover 75 V6 2.5 uit 2000. Ik heb er een in mijn werkplaats staan ​​die slecht behandeld is en nu een ware nachtmerrie is geworden qua problemen: rare geluiden, oververhitting, enzovoort. Omdat er al verschillende mensen aan gewerkt hebben, vertrouw ik er niet meer op hoe hij in elkaar gezet is. Enkele problemen zijn: kloppende geluiden, instabiel toerental, oververhitting en uiteindelijk is er een mengsel van olie en water ontstaan. Ik heb de motor eruit gehaald en voordat ik hem demonteerde, heb ik de compressie en eventuele lekkages in het systeem gecontroleerd. De drie voorste cilinders hebben een compressie van ongeveer 120 psi en de drie achterste cilinders tussen de 70 en 65 psi. Bij het controleren van de distributieriemen (ik heb de timinggegevens niet) en het bekijken van de overlap, denk ik dat de achterste cilinderkop niet synchroon loopt. Tijdens het demonteren van de motor merkte ik dat er koelvloeistof door de onderkant van de cilinderbussen lekte en dat de zuigers van cilinder 1 en 3 naar het vliegwiel wijzen, terwijl de andere zuigers naar de timingmarkeringen wijzen! Kan iemand me helpen? In welke richting moeten de zuigers wijzen en wat zijn de timingmarkeringen? Alvast bedankt voor de hulp.