Zoek MDM

Bulletin

Rover 75 / Rover 620

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #35252 door handmatig-mechanisch
Rover 75 / Rover 620 Geplaatst door manual-mecanica
Als iemand de Rover-werkplaatshandleidingen heeft of me kan vertellen waar ik ze kan downloaden, zou ik dat op prijs stellen. Sinds de auto's niet meer worden geproduceerd, is het namelijk moeilijker om ze te repareren en reserveonderdelen te vinden. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37209 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica Rover 75 / Rover 620- probleem
Hoi, sorry voor de vertraging. Welke motor heeft de Rover? Ik heb de 2.0 TD. Als dat iets voor je is, stuur me dan een e-mail. De 1.8, 2.0, 2.3 benzinemotoren zijn Honda-motoren, in de 600 is de 2.0 turbobenzinemotor een Rover, in de 75 zijn de 2.0 en 2.5 V6-motoren en de diesel is een BMW.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37250 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoord. Ik heb twee Rovers. De 75 heeft een 1800 benzinemotor en de 620, de oudste, heeft een SDI 2000 motor. Als je een handleiding hebt, zou ik die op prijs stellen. Mijn e-mailadres is: groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #37686 door handmatig-mechanisch
Hoi chilespa, ik heb je de Rover-handleidingen naar je e-mailadres gestuurd. Laat me weten of je ze hebt ontvangen en of je de gebruikershandleiding of de versnellingsbakhandleiding nodig hebt, dan stuur ik ze je toe. Met vriendelijke groet. :) :) :) :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #38187 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik zou graag willen weten of iemand de motorhandleidingen heeft van een Rover 75 V6 2.5 uit 2000. Ik heb er een in de werkplaats die door verkeerde handen is gegaan en een nachtmerrie is geworden met storingen, geluiden, oververhitting, enz. Omdat er meerdere mensen aan hebben geknoeid, kan ik niet vertrouwen hoe hij in elkaar is gezet. Enkele van de problemen zijn: ratelende geluiden, een onstabiel toerental, oververhitting, en uiteindelijk raakten de olie en het water vermengd. Ik heb de motor gedemonteerd en vóór de demontage heb ik de compressie en lekken in het systeem gecontroleerd. De 3 voorste cilinders met een compressie van ongeveer 120 psi, de 3 achterste cilinders tussen 70 en 65. Bij het controleren van de distributieriemen (ik heb de timinggegevens niet) en de overlapping, merk ik dat de achtercilinder slecht gesynchroniseerd is. Bij het demonteren van de motor merkte ik dat de koelvloeistof door de onderkant van de cilinderbussen stroomde en dat de zuigerpijlen op cilinder 1 en 3 naar het vliegwiel wijzen, terwijl de andere pijlen naar de distributieriem wijzen! Kan iemand me helpen? Waar moeten de zuigers naartoe wijzen en wat zijn de zinkmarkeringen? Bedankt, en ik hoop dat je me kunt helpen.