Hallo, ik zou graag willen weten of iemand de motorhandleidingen heeft van een Rover 75 V6 2.5 uit 2000. Ik heb er een in de werkplaats die door verkeerde handen is gegaan en een nachtmerrie is geworden met storingen, geluiden, oververhitting, enz. Omdat er meerdere mensen aan hebben geknoeid, kan ik niet vertrouwen hoe hij in elkaar is gezet. Enkele van de problemen zijn: ratelende geluiden, een onstabiel toerental, oververhitting, en uiteindelijk raakten de olie en het water vermengd. Ik heb de motor gedemonteerd en vóór de demontage heb ik de compressie en lekken in het systeem gecontroleerd. De 3 voorste cilinders met een compressie van ongeveer 120 psi, de 3 achterste cilinders tussen 70 en 65. Bij het controleren van de distributieriemen (ik heb de timinggegevens niet) en de overlapping, merk ik dat de achtercilinder slecht gesynchroniseerd is. Bij het demonteren van de motor merkte ik dat de koelvloeistof door de onderkant van de cilinderbussen stroomde en dat de zuigerpijlen op cilinder 1 en 3 naar het vliegwiel wijzen, terwijl de andere pijlen naar de distributieriem wijzen! Kan iemand me helpen? Waar moeten de zuigers naartoe wijzen en wat zijn de zinkmarkeringen? Bedankt, en ik hoop dat je me kunt helpen.