Hallo vrienden, ik open dit bericht om jullie te vertellen over een truc die ik heb ontdekt met de afstandsbediening van mijn Citroën Xsara Exclusive (ik weet niet of het ook voor andere modellen werkt). Mijn afstandsbediening heeft drie knoppen op de sleutel: één voor het openen, één voor het sluiten en één voor de kofferbak (afgezien van de knop om de sleutel te verwijderen).
Wanneer we de batterij vervangen of de afstandsbediening gedeprogrammeerd wordt
, moet deze opnieuw geprogrammeerd worden. Volgens de instructies in de handleiding moet u het contact aanzetten en, zonder de auto te starten, een van de knoppen een paar seconden ingedrukt houden om deze opnieuw te programmeren. Wat ik nergens heb gelezen, maar wel heb gecontroleerd, is:
als we het contact aanzetten en, zonder de auto te starten, de knop voor de kofferbak ingedrukt houden, klinkt de claxon één keer (een korte toon). Dit geeft aan dat de kofferbak vergrendeld is, wat betekent dat deze alleen opengaat als u op die knop op de afstandsbediening drukt; hij gaat niet open met de sloten op de andere deuren. Om de kofferbak te openen, moet u eerst de laatste knop op de sleutel (de knop voor de kofferbak) indrukken en vervolgens de afstandsbediening voor de kofferbak.
Als we het contact weer aanzetten en de kofferbakknop op de afstandsbediening opnieuw ingedrukt houden, piept de claxon nu twee keer. Dit geeft aan dat de kofferbak ontgrendeld is en met alle sloten van de auto (zelfs met de sleutel) geopend en gesloten kan worden zonder dat we specifiek op de kofferbakknop op de afstandsbediening hoeven te drukken.