Hoi joaquintomas.
Zoals met alles zijn er twee manieren: de ene is makkelijk en de andere is lastig. Het vervelende is dat
ik niet weet welke welke is, of het de eerste of de tweede is. (Ik weet het niet!) Ik heb de linkerlamp al meerdere keren vervangen. Het is helemaal niet moeilijk; het duurt in totaal 10 of 15 minuten, maar het hangt af van je handigheid. Je moet het batterijklepje verwijderen, de accu minstens een stukje terugtrekken als je hem niet uit de auto wilt halen, de kabelconnector losmaken die tussen de accu en het spatbord loopt, en de luchtinlaatslang naar het filter losmaken. Daarmee heb je toegang tot de koplamp. Eerst moet je de ballast verwijderen en dan, als laatste, kun je die verdomde xenonlamp verwijderen.
(Ik zei toch, twee of één...) Dit is het officiële Renault-systeem, en ik beschrijf het ook zo. Het duurt veel langer... maar soms moet je rekening houden met "kleed me langzaam aan, ik heb haast". Ik voeg ook een bestand bij zodat je het beter kunt zien.
Je moet verwijderen:
- de onderste motorbeschermplaat,
- de grille,
- de voorbumper,
- de twee bovenste geleiders (onder de koplamp, tussen de carrosserie en de bumper),
- de schroeven verwijderen die de koplamp op zijn plaats houden, plus een plastic clip.
Daarmee heb je de koplamp in handen en kun je de lamp vervangen.
Succes!