Zoek MDM

Bulletin

Temperatuurstijging

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34088 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmechanica op het onderwerp Re: Temperatuurstijging
Hoewel ik niet veel weet over de Ford Explorer, kunt u het volgende controleren:

* Wanneer de airconditioning aangaat en de temperatuur stijgt, controleer of verifieer dan of de elektrische ventilator van het airconditioningsysteem werkt.

* Wanneer de temperatuur met 35% stijgt, controleer dan het koelvloeistofpeil. Als u een kortwerkende koelvloeistof gebruikt (meestal groen, dit moet elke 40.000 km worden vervangen), is dit niet het geval, dan raad ik aan koelvloeistof te gebruiken in plaats van water. Dit helpt roest in het motorblok en de radiator te voorkomen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34192 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je hulp. Ik heb de thermostaat gecontroleerd, maar die werkt niet. Het lijkt erop dat het probleem is verholpen. Ik ga er een plaatsen en de radiator laten controleren om te kijken of het probleem verbetert. Als dat niet zo is, moet ik naar de waterpomp kijken. In ieder geval zijn jouw opmerkingen de beste en ik ben erg blij met je waardevolle hulp. Nogmaals bedankt en blijf me helpen zoals je doet. Dank je wel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34248 door handmatig-mechanisch
Dank aan iedereen die op mijn vraag gereageerd heeft. Ik waardeer jullie reactie en ik heb op alle details gelet. Wat de airconditioning betreft, laat ik die altijd uit staan. Ik heb hem nooit hoeven gebruiken en dat detail was dus niet van levensbelang. Wat de olie betreft, dat was misschien wel een belangrijk detail. Daarom heb ik de machine in zijn geheel vervangen en nagekeken. Ik heb het waterniveau in de radiator voortdurend gecontroleerd en er is geen olie aanwezig. Wat ik niet had overwogen, was de koelvloeistof. Ik heb als alternatief gekozen om de koelvloeistof te vervangen, omdat de machine al een tijdje op hetzelfde niveau draait. Dank jullie wel voor jullie reacties en ik zal jullie antwoord geven op de vraag hoe de temperatuur zich verder gedraagt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34251 door handmatig-mechanisch
Ik weet niet welk voertuig het is, maar controleer wel of het de radiator van de airconditioning is die NIET vies is. De sleuven raken vaak verstopt en verhinderen dat er lucht naar de waterradiator stroomt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34298 door handmatig-mechanisch
Ja, bedankt voor je bijdrage. Ik had dat al vanaf het begin uitgesloten, aangezien de radiator door de waterbesproeiing was schoongespoeld... en blijkbaar hebben de vorige reacties al gewerkt... bedankt allemaal voor jullie bijdragen en reacties.