Zoek MDM

Bulletin

Temperatuurstijging

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden - 13 jaar en 3 maanden geleden #34064 door handmatig-mechanisch
Temperatuurstijging Gepubliceerd door manual-mecanica
Geachte monteurs, ik heb een probleem met mijn Ford Explorer uit 1997. Als ik de airconditioning aanzet, loopt de temperatuurmeter hoger op dan normaal. Ik heb de ventilatorkoppeling al vervangen, maar de temperatuur blijft stijgen. Alle opmerkingen zijn welkom. Hartelijk dank en ga zo door. U bent een grote hulp en belangrijk voor ons allemaal. Dank u wel.
Laatst bewerkt: 13 jaar 3 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34070 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmechanica op het onderwerp Re: Temperatuurstijging
Rafael, controleer eerst of de thermostaat bij de juiste temperatuur opent en voldoende is voor een goede luchtcirculatie. Controleer vervolgens of de radiatorkanalen niet verstopt zijn en controleer ten slotte of er geen vuil tussen de radiator en de condensor van de airconditioning zit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34074 door handmatig-mechanisch
Als het, na alles te hebben gecontroleerd wat Daniel je heeft verteld, nog steeds warm wordt, verwijder dan de waterpomp en controleer of de as niet gebroken is. Dit is mij ooit overkomen met een Ford Ranger en je wordt er echt gek van. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34081 door handmatig-mechanisch
MET BETREKKING TOT HETZELFDE.. HOEVEEL IS DE STANDAARD OP DE TEMPERATUURMETER, IK COMMENTEER DAT MIJN VRACHTWAGEN EEN FORD EXPLORER MODEL 93 IS EN DE TEMPERATUUR AL EEN PAAR DAGEN BEGON TE STIJGEN. IK ZOU DIT 35% ZEGGEN OM TE ZEGGEN DAT HET IN DE AFGELOPEN MAANDEN NIET IS VOORGEKOMEN. HET IS DE MOEITE WAARD OM TE VERMELDEN DAT IK DE RADIATOR EEN JAAR GELEDEN HEB VERVANGEN VOOR EEN NIEUWE. IK ZOU ALLE OPMERKINGEN EN OPMERKINGEN IN DIT VERBAND WAARDEREN. BEDANKT AAN ALLEN EN EEN FIJNE MIDDAG.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34082 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik hoop dat dit niet ernstig is. Hoe dan ook, niet alle voertuigen werken op dezelfde temperatuur, en het belangrijkste is om zoveel mogelijk opties te controleren om de storing te achterhalen. Vertrouw niet op de radiator, zelfs niet als deze nieuw is. Controleer of het water door alle leidingen circuleert. Daar zit waarschijnlijk het solenoïdebolletje; controleer indien mogelijk of dit bij de juiste temperatuur opent en sluit. Zorg ervoor dat de solenoïde op de juiste snelheid inschakelt. Controleer ook of er geen olieresten in het watersysteem zitten en of het op het juiste niveau werkt. Slechte olie of een laag oliepeil kan de motortemperatuur ook verhogen. Vergeet niet dat het systeem niet alleen smeert, maar ook wrijvingstemperaturen naar buiten transporteert. Dit zijn een paar dingen om in gedachten te houden die zonder problemen kunnen worden gedaan. Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen. Met vriendelijke groet, veel succes.