Zoek MDM

Bulletin

Overleg

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33410 door handmatig-mechanisch
Query Gepubliceerd door manual-mecanica
:) Goedemorgen allemaal. Het is een genoegen u te begroeten. Mijn vraag is wanneer ik de koelvloeistof in mijn auto moet verversen en hoeveel koelvloeistof ik in de radiator moet bewaren. Ik heb een tweedeurs Hyundai Accent uit 2003.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33415 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp Re: Query

hecespi schreef::) Goedemorgen allemaal, het is een genoegen u te begroeten. Mijn vraag is wanneer ik de koelvloeistof in mijn auto moet verversen en hoeveel er in de radiator moet zitten. Ik heb een tweedeurs Hyundai Accent uit 2003.

Hallo, leuk dat u hier deelneemt.

Ik denk dat je, gezien het model van je auto, de motor sowieso moet vervangen, aangezien deze waarschijnlijk al meer dan twee jaar draait.
Dit is de periode waarin het handig is om dit te doen, maar als u kunt verwijzen naar de vorige wijziging, kan het in uw geval de oorspronkelijke wijziging zijn.
Kwaliteit is belangrijk om het koelcircuit niet te beschadigen, dus het is raadzaam om een originele te gebruiken. Ik betwijfel ten zeerste of je een Hyundai krijgt, maar koop een Peugeot, Renault of welke originele je ook hebt. Ze zijn niet veel duurder en op de lange termijn goedkoper vanwege de hoge beschermingsgraad.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33423 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp Re: Query
Hoi bro, volgens mijn weten moet het elk jaar vervangen worden, maar het heeft een tolerantie van twee jaar, omdat het daarna zijn eigenschappen verliest en niet meer goed functioneert. Wat betreft het merk koelvloeistof, raad ik voorgemengde Acdelco aan. Ik raad het aan omdat het voor mij de meest effectieve antioxiderende en smerende werking heeft voor verschillende soorten radiatoren.

Controleer ook de thermostaat.

Ik hoop dat dit je helpt en als je nog iets weet of als ik het mis heb, houden we contact om meer te weten te komen.