Zoek MDM

Bulletin

Hyundai Matrix 2005 CRDI start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #32982 door handmatig-mechanisch
Hyundai Matrix 2005 CRDI start niet. Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Hyundai Matrix CRDI driecilinder uit 2005. Het probleem is dat hij start en stopt. Ik heb het brandstoffilter vervangen en de brandstofpomp gecontroleerd met de bijbehorende aanzuigzeef. Bij het testen buiten in een brandstoftank werkt hij prima. Bij montage op de tank en het controleren of hij brandstof naar het filter stuurt, stuurt hij slechts 3 of 4 seconden brandstof, waarna het spanningssignaal wordt onderbroken en de brandstoftoevoer stopt. Is dit normaal?
Heeft de hogedrukpomp in dit CRDI-systeem een ingebouwde lagedrukpomp of is het alleen de elektrische pomp die brandstof naar de hogedrukpomp stuurt? Als iemand informatie of de handleiding heeft, zou ik die zeer op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #32984 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hyundai Matrix 2005 CRDI start niet
Hallo,
het is normaal dat de pomp een paar seconden werkt en dan uitschakelt. Dit is alleen om de pomp aan te zuigen. Wanneer de motor vervolgens start, krijgt de pomp weer stroom en begint weer te werken. Probeer het volgende: controleer, terwijl u de motor minstens vijftien seconden start, of er nog steeds stroom is. Dit geeft aan dat het elektrische systeem van de pomp correct werkt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #32987 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hyundai Matrix 2005 CRDI start niet
Bedankt, Serrey, voor je reactie. Ik ga morgen proberen wat je zei. Mijn accu was leeg na zoveel starten. Wat ik wel merkte, is dat toen ik hem startte, het circuit opdroogde, de motor aansloeg en dan weer stopte. Ik zal de test die je noemde uitvoeren. Als je weet waar ik het bedradingsschema van de motor of het brandstofinjectiesysteem kan vinden, zou ik dat op prijs stellen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33023 door handmatig-mechanisch
De pomp bereikt inderdaad geen spanning na het starten. Heeft iemand de handleiding of het elektrische schema van dit Hyundai Matrix-model, bouwjaar 2005, CRDI 84 pk, driecilinder, om te weten waar het spanningssignaal vandaan komt of of er een relais is dat de pomp activeert?