Zoek MDM

Bulletin

PROBLEEM MET IAC-SENSOR (FORD EXPLORER 97

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden - 13 jaar en 4 maanden geleden #32736 door handmatig-mechanisch
PROBLEEM MET IAC-SENSOR (FORD EXPLORER 97) Gepubliceerd door manual-mecanica
BESTE MONTEURS, IK HEB EEN FORD EXPLORER 4X2 UIT 1997. ALS IK DE IAC-SENSOR AANSLUIT, ACCELEREERT HIJ TOT 2500 TOEREN EN WEET IK NIET WAT IK MOET DOEN. OOK, ALS IK WIL STOPPEN EN ZACHTJES REM, KIJKT DE AUTOMATISCHE VERSNELLINGSBAK NIET UIT DE TWEEDE VERSNELLING EN PLOTSELING KOMT HIJ UIT EN KLINKT HET ALS WANNEER DE KRUISKOPPEN BESCHADIGD ZIJN. BEDANKT VOOR UW REACTIES EN GA DOOR.
Laatst bewerkt: 13 jaar 4 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #32738 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEEM MET IAC-SENSOR (FORD EXPLORER 97)
Hallo Rafael, de typische symptomen treden op wanneer de TPS-sensor losgekoppeld is. Controleer de bedrading (drie draden aarde, 5 V en uitgang). Als er spanning aanwezig is (aarde en 5 V), controleer dan de variatie van de uitgangskabel ten opzichte van aarde. Dat wil zeggen dat de spanning bij gesloten gasklep dicht bij 0 V moet liggen, geleidelijk toenemend tot de maximale opening, die dicht bij 5 V moet liggen. Er mogen geen plotselinge spanningsschommelingen zijn. Vervang de sensor als die er zijn. Probeer indien mogelijk een andere TPMS-sensor. Laat ons weten wat er gebeurt. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #32741 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEEM MET IAC-SENSOR (FORD EXPLORER 97)
Hallo, kijk, bij dit soort problemen hoeft u niet alleen naar de TPMS-sensor te kijken, want het kan ook de TPMS-sensor, IAC-klep, EGR-klep, filtermagneetklep, injectoren, pomp, verstopte vacuümslangen, MAP-sensor, brandstofdrukregelaar, enz. zijn. U moet zien wat de scanner aangeeft en componenten uitsluiten door specifieke tests voor elk van deze componenten uit te voeren. Ik raad u aan om naar een professionele en betrouwbare garage te gaan. Groeten en ik hoop dat u uw probleem oplost en de resultaten deelt. Met vriendelijke groet, Isai Curiel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #32768 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor deze waardevolle tips. Ik ga ze morgen in de praktijk brengen. Mochten er nog meer tips zijn, dan zijn die erg waardevol voor me, want ik wil deze prachtige auto absoluut niet kwijt... bedankt, ze helpen me enorm.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34062 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor het advies dat u mij gaf. Het was erg nuttig en dankzij u heb ik dat probleem niet meer.