Zoek MDM

Bulletin

Ik krijg mijn blazer niet aan, help.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32241 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn blazer gaat niet aan, help.
Hallo rastaman, controleer de aansluitingen naar de computer en controleer of ze niet gesulfateerd zijn. Bij de eerste tekenen van vervuiling moet je ook de computer openen. Ik heb een soortgelijke ervaring gehad en het bleek een defecte afdichting tussen de connectoren te zijn en er was water en vuil in gelekt, wat een storing veroorzaakte zoals je al zei. Zelfs het dashboard gaf een lege tank aan (hij was eigenlijk vol), naast andere onjuiste gegevens (hij gaf altijd een koude motor aan). Bij recente modellen beheert de computer ook het dashboard. Probeer eerst de contacten op beide onderdelen (connector en computer) schoon te maken en probeer hem opnieuw aan te zetten. Laat ons weten hoe het is gegaan.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32315 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn blazer gaat niet aan, help.
Rastaman: Als het injectiesignaal wegvalt, moet er een probleem zijn met de krukaspositiesensor (CKP) of nokkenaspositiesensor (CMP). Controleer of er een signaal naar de computer gaat. In de ene kabel moet er massa zitten en in de andere kabel moet er 5 of 12 volt zijn. Een van de drie sensorkabels is gebroken of een van de sensoren is beschadigd. De computer heeft dat signaal nodig om de injectie- en vonksignalen te sturen. Controleer dit en start de auto.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.