Zoek MDM

Bulletin

Ik krijg mijn blazer niet aan, help.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32150 door handmatig-mechanisch
Mijn blazer gaat niet aan. Help. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, kan iemand me toevallig helpen? Ik heb een Blazer uit 1999 met een 4.3 Vortec-motor, waarvan ik alle sensoren al heb vervangen, maar ik kan hem nog steeds niet starten. Als ik benzine in de inlaat gooi, slaat hij aan en uit, en dan loopt hij leeg. Zoals ik al zei, ik heb de injectoren, de bobine, de distributie, enz. al geprobeerd op een andere truck en die start prima. Bedankt, kan iemand me helpen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32153 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn blazer gaat niet aan, help.
Hallo. Je moet de brandstofpomp controleren... Als je de systeemdruk kunt meten, moet deze minstens 50 psi zijn. En de pomp moet aan de buitenkant minstens 80 psi meten. Ik hoop dat dit helpt. Laat het me weten als je hulp nodig hebt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32154 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn blazer gaat niet aan, help.
Bedankt vriend voor je advies. Ik heb dat ook gecontroleerd toen ik het probeerde, maar de klok geeft aan dat hij 60 psi (ongeveer 60 psi) is, wat betekent dat het goed is. Daarmee zou hij moeten starten. Ik heb echter nog een vraag: als ik de schakelaar omdraai, vult het glas waarin de accu is verwerkt zich met benzine en daalt de druk in de injectoren. Is dit normaal, want ik heb bij andere auto's gezien dat de druk gelijk blijft, zelfs als je de schakelaar verwijdert?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32158 door handmatig-mechanisch
Hallo Rastaman, ik zou de accu vervangen. Wanneer je de schakelaar verwijdert, zou de druk een tijdje moeten aanhouden. De Blazer-motor is gevoelig voor brandstofdruk. Een drukdaling of -verlies onder de 60 graden Celsius zorgt ervoor dat hij niet start. Probeer het luchtfilter te verwijderen en probeer de motor te starten. In sommige gevallen, als hij start, is dat een teken van onvoldoende brandstofdruk.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32159 door handmatig-mechanisch
Hallo Rastaman, ik denk dat het geen accuprobleem is, maar een brandstofretourprobleem. Probeer de brandstofdruk te testen zonder retour om te zien of de injectoren aangaan of in ieder geval aanblijven. Controleer ook of de injectoren goed werken. Soms is de spanning die de injectoren bereiken laag en werken ze niet normaal, waardoor ze niet aangaan. De normale spanning van een injector is 12V, maar als er verliezen zijn, kan deze oplopen tot 5V of 0V zonder dat er een duidelijke kortsluiting optreedt.