Wat de eerste opmerking van leerling 23 aangeeft, klopt: het probleem moet in de thermostaat en ook in de waterpomp worden gezocht.
Ik ben werktuigbouwkundig technicus en ik heb een soortgelijk geval gehad met een Chevy uit 2004
. Het gebeurt dat wanneer de PCM 98 graden detecteert, het de lage snelheid van de ventilator activeert (naald op 3/4 van de klok, 2-3 streepjes; maar omdat het radiatorwater niet afkoelt, hetzij vanwege een verstopte thermostaat, een verstopte radiator, of een defecte pomp die lekt, blijft de temperatuur stijgen tot 103 gegenereerd, 3/4 van de klok (gezien met een scanner) dan activeert de PCM en handhaaft de hoge snelheid van de ventilator, naast het maken van een ongewoon geluid.
Ik begon met het controleren van de thermostaat en inderdaad was deze verstopt, ik verving deze door een Corsa met een complete basis en het werkte heel goed. op de derde dag kwam het terug met dezelfde symptomen van hoge watertemperatuur 3/4 van de klok en bij controle bleek er een minimale lekkage te zijn van het pompwater waardoor de motor van de auto oververhit raakte tot meer dan 105 graden.
Ik verving de pomp en de auto was in orde en kwam niet meer terug.