Zoek MDM

Bulletin

CHEVY RADIATORVENTILATOR DRAAIT ZEER LAAT

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31115 door handmatig-mechanisch
CHEVY RADIATORVENTILATOR DRAAIT ZEER LAAT Geplaatst door manual-mecanica
IK HEB DIT PROBLEEM MET DE AUTO VAN MIJN VADER. IK HOOP DAT U MIJ KUNT HELPEN. HET VOLGENDE GEBEURT:
MIJN VADER HEEFT EEN CHEVY UIT 2004, 1.6L MOTOR, AUTOMATISCHE TRANSMISSIE EN AIRCONDITIONING. HET PROBLEEM IS DAT DE RADIATEURVENTILATOR BINNEN BIJNA DRIEKWART VAN DE TEMPERATUURMETER OP HET DASHBOARD KOMT. BEIDE VENTILATOREN ZIJN GRONDIG GECONTROLEERD (OMDAT HET KLIMAAT HEEFT). ER ZIJN GEEN KOELVLOEISTOFLEKKAGES. DE ORIGINELE KOELVLOEISTOFTEMPERATUURSENSOR IS VERVANGEN EN DIE BLIJFT HETZELFDE. MEN DACHT DAT DE SENSOR MOGELIJK DEFECT WAS. DIT IS GETEST OP DE CHEVY VAN EEN ANDERE VRIEND EN HET WERKTE PERFECT. HET BEGON TE WERKEN VOORDAT HET DE HELFT VAN DE METER BEREIKT. IK DACHT DAT HET DE LAMP WAS (DEGENE DIE ONDER HET GASKLEPHUIS GAAT) EN NIETS IS NOG STEEDS HETZELFDE. ALS IEMAND MIJ KAN HELPEN, IK Ik zal je heel erg bedanken. Dank je wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31118 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: CHEVY RADIATORVENTILATOR WERKT ZEER LAAT
Vriend, controleer of de thermostaat bij de juiste temperatuur opengaat. Dat is makkelijk, dat is de oorzaak van je probleem. Vervang de thermostaat en laat ons weten hoe het is gegaan. Met vriendelijke groet, Jorge.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31125 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: CHEVY RADIATORVENTILATOR WERKT ZEER LAAT
Hallo vriend, controleer de staat van het elektrische ventilatorrelais en als het defect is, installeer dan een origineel exemplaar. Als het niet hetzelfde is, werkt het niet goed. Ik hoop dat de informatie nuttig is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31169 door handmatig-mechanisch
Wat de eerste opmerking van leerling 23 aangeeft, klopt: het probleem moet in de thermostaat en ook in de waterpomp worden gezocht.
Ik ben werktuigbouwkundig technicus en ik heb een soortgelijk geval gehad met een Chevy uit 2004
. Het gebeurt dat wanneer de PCM 98 graden detecteert, het de lage snelheid van de ventilator activeert (naald op 3/4 van de klok, 2-3 streepjes; maar omdat het radiatorwater niet afkoelt, hetzij vanwege een verstopte thermostaat, een verstopte radiator, of een defecte pomp die lekt, blijft de temperatuur stijgen tot 103 gegenereerd, 3/4 van de klok (gezien met een scanner) dan activeert de PCM en handhaaft de hoge snelheid van de ventilator, naast het maken van een ongewoon geluid.
Ik begon met het controleren van de thermostaat en inderdaad was deze verstopt, ik verving deze door een Corsa met een complete basis en het werkte heel goed. op de derde dag kwam het terug met dezelfde symptomen van hoge watertemperatuur 3/4 van de klok en bij controle bleek er een minimale lekkage te zijn van het pompwater waardoor de motor van de auto oververhit raakte tot meer dan 105 graden.
Ik verving de pomp en de auto was in orde en kwam niet meer terug.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31175 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, kijk of er af en toe luchtbellen in het koelvloeistofvulglas verschijnen. Zo ja, dan komt er compressie via de doppakking of een scheur in de dop naar het water. De motor valt niet uit, maar hij wordt wel warm. Ik hoop dat het helpt. Groeten.