Zoek MDM

Bulletin

Waarom verbruikt de Eco Sport 2006 olie?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31051 door handmatig-mechanisch
Waarom verbruikt de Eco Sport uit 2006 olie? Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Eco Sport uit 2006. Ik laat hem regelmatig verversen en op tijd afstellen. Hij heeft climate control en 120.000 km op de teller. De laatste tijd merk ik echter dat mijn oliepeil daalt. De monteur zegt dat er geen lekkages zijn en dat er geen tekenen van olielekkage zijn. Ik heb net een rit van ongeveer 600 km gemaakt. Toen ik terugkwam, markeerde hij het oliepeil. Ik vulde 3 liter olie bij en drie dagen later gaf hij opnieuw aan dat er olie te weinig was. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Waar blijft die olie? Er is geen spoor van een lek.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31054 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Waarom verbruikt de Eco Sport uit 2006 olie?
Hallo, goedemiddag. Gezien het bouwjaar van uw auto zou hij niet zoveel olie moeten verbruiken, maar het probleem zou kunnen zitten in de klepsteelafdichtingen of zelfs in de zuigerveren zelf. Dit is echter gemakkelijk te detecteren wanneer u de motor koud start. Controleer of er blauwe rook uit de uitlaat komt. Zo ja, dan moet u de motor laten nakijken. Succes met de test.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31061 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Waarom verbruikt de Eco Sport uit 2006 olie?
Ik denk dat het voorbarig is om vroegtijdige slijtage te diagnosticeren, aangezien het een recente motor betreft; deze storingen treden meestal na een jaar of tien op.
Tenzij je de motor al lange tijd zonder olie hebt laten draaien vóór de storing,
is het meest logische wat ik kan bedenken dat de PCV-klep beschadigd is en open is blijven staan, waardoor er olie rechtstreeks uit het inlaatspruitstuk wordt gezogen. Controleer de slang die naar het gasklephuis gaat; die zou onder de olie moeten zitten.
(Iets soortgelijks overkwam mij met een Voyager; de olie liep er op de snelweg helemaal uit.)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31093 door handmatig-mechanisch
KIJK, DE MOTOR ROOKT NIET, NOCH ALS DEZE KOUD, NOCH WARM IS, OF TIJDENS HET ACCELEREREN. WAT ALS ZE, ZOALS MIJN VRIEND BERNA ZEGT, DE SLANG VAN HET INLAATSPRUITSTUK NAAR DE PCV-KLEP, DIE LEKT EN KAPOT IS, VERVANGEN EN DE AUTO UIT ZICHZELF ACCELEREERT, EN ZE HEM NIET KUNNEN VINDEN? DAN DEMONTEERDEN ZE DE INLAAT EN VONDEN ZE DE SLANG. IS DE KLEP BESCHADIGD?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31095 door handmatig-mechanisch
Ja, mijn vriend, naar mijn mening is het hoogstwaarschijnlijk dat de PVC-klep beschadigd is en de olie door de inlaat van de motor wordt verbruikt... controleer en reinig je inlaatspruitstuk... en vervang de PCV-klep. Ik hoop dat ik je met mijn bescheiden opmerkingen kan helpen... Laat me weten hoe het is gegaan... Groeten... Jorge.