Zoek MDM

Bulletin

F250 94 geeft geen snelheid aan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30805 door handmatig-mechanisch
F250 94 geeft geen snelheid aan Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemorgen allemaal.

Ik ben een nieuwe gebruiker op dit forum en ik kom naar jullie omdat ik een probleem heb met mijn Ford F250 pick-up uit 1994.

Ongeveer twee weken geleden registreerde mijn truck geen snelheid meer. Eerst bewoog de naald snel en onregelmatig, daarna deed hij het prima. De afgelopen dagen registreerde hij helemaal niets meer. Alle andere instrumenten op het dashboard werken prima. Tegelijkertijd ging de snelheidsmeter kapot en ging er een lampje branden met de tekst "ABS".
Weet u wat het probleem zou kunnen zijn en wat ik moet doen om het te verhelpen?
Met vriendelijke groet, en alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30806 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: F250 94 geeft geen snelheid aan
Het is raadzaam om te controleren of de snelheid wordt aangegeven door een inductieve sensor of door een kabel. Als dat laatste het geval is, kan deze kapot zijn en kan het ABS, doordat er geen snelheidssignaal wordt gedetecteerd, stoppen met werken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33404 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: F250 94 geeft geen snelheid aan
Hé vriend, ik had een soortgelijk probleem met een Ford F250 uit '94, maar deze was standaard. Ik weet niet of die van jou een automaat heeft en of dat er iets mee te maken heeft of dat het beïnvloedt. Nou, het volgende is gedaan: de snelheidssensor in het differentieel is vervangen, maar hij gaf nog steeds geen snelheid aan. Vervolgens is de bedrading gecontroleerd, van het differentieel naar de zekeringkast, die zich in een kastje naast het luchtfilter bevindt. Daar werd een onderbroken kabel gedetecteerd. Deze is gerepareerd en dat was de storing, hoewel het ook de snelheidssensor of de VSS-sensor zou kunnen zijn. Ik hoop dat deze ervaring waar ik over vertel je helpt.