Zoek MDM

Bulletin

HELP! Mijn auto slaat af als ik hard accelereer!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30664 door handmatig-mechanisch
HELP! Mijn auto slaat af als ik hard accelereer! Geplaatst door manual-mecanica
Fijne dag en groeten op het geweldige forum! Ik hoop dat iedereen het naar zijn zin heeft; ik schrijf je zodat je

me kunt adviseren met je eventuele ervaring! Ik heb een Mitsubishi MX uit 1998 met een 2,5-liter zescilindermotor. Het probleem is nu dat de auto afslaat en lang duurt voordat hij reageert wanneer ik plotseling (volledig) gas geef... Het is vermeldenswaard dat ik het probleem al heb sinds 27 december 2011; 4 maanden daarvoor had de auto dezelfde problemen (waardoor ik op een heuvel gestrand was). Destijds ben ik, met mijn beperkte mechanische kennis, naar de sloop gegaan (omdat de motor niet wilde starten tijdens het motorstoringslampje), heb ik de brandstofpomp, het brandstoffilter, het luchtfilter, de bougies en de bougiekabels vervangen en de verdeler schoongemaakt. Het bleek dat ik een probleem had met een stroomstoot in een kabel; toen ik die verving, was de auto stuk. Op 27 december 2011 kwam de auto weer terug met hetzelfde probleem; Ik besloot een verdelerkap en rotor te kopen. Omdat het probleem niet oploste, scande ik hem en er verscheen een TPS-fout (de enige code die hij liet zien), dus ik haastte me om er een te kopen en monteerde hem correct. De storing bleef; ik heb de IAC verwijderd om hem schoon te maken; daarna ben ik naar de EGR-klep gegaan en die schoongemaakt (die was behoorlijk vies); ik heb alle massa-aansluitingen van de auto schoongemaakt. De MAF werkt correct, aangezien ik hem op een andere, vergelijkbare auto heb getest. Ik heb de bougies verwisseld en de bedrading ervan getest met een elektrische tester. Hoe dan ook, de auto was zo ziek geworden dat ik niet meer weet wat ik moet doen. Ik breng hem naar een monteur daar om te kijken of hij de storing kan vinden.

De auto rijdt goed op hoge snelheid en voelt comfortabel aan. Het probleem is om hem uit zijn vrij (synchroon) te krijgen, omdat ik hem iets meer toeren moet laten maken dan normaal. Maar als ik een auto inhaal of bergop rijd, zegt de auto dat ik "eruit moet stappen en het zelf moet doen".

ALSTUBLIEFT. ALLE HULP OF OPMERKINGEN VAN UW KANT ZIJN WELKOM. Bedankt, en sorry voor de kettingreactie.=)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30670 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: HELP! Mijn auto slaat af als ik hard accelereer!
En is de TPS-fout verholpen of is deze nog steeds aanwezig? Zo ja, controleer dan de bijbehorende waarden. Koppel de TPS-connector los, open de schakelaar en gebruik een tester om te controleren of er een spanning van 5, een aarding en een signaal aanwezig zijn. Zo niet, dan is de TPS-foutcode aanwezig. Ik denk dat je de druk en de doorstroming in het brandstofsysteem moet controleren. Laat het me weten als je iets nodig hebt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30671 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: HELP! Mijn auto slaat af als ik hard accelereer!
De TPS geeft de bijbehorende elektrische waarden weer, bro; net als de kabelboom. Maar waar ik de scanner aanraakte, vertelden ze me dat het de bedrading zou kunnen zijn. Morgen, maandag, laat ik het ergens anders controleren voor een second opinion. Ik heb ook dat verzoek: laat een meter in het brandstofsysteem plaatsen om te kijken of de druk goed is; en om eerlijk te zijn, ik maak de injectoren nog een keer schoon!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden - 13 jaar en 6 maanden geleden #30674 door handmatig-mechanisch
Hallo Akro, vraag hen, voordat u de injectoren reinigt, om een balanstest en een druppeltest uit te voeren om te controleren of de injectoren in goede staat zijn. Bij sommige auto's regelt het TPMS gedeeltelijk het stationair toerental (IAC) en voegt het brandstof toe tijdens het accelereren. Bij mijn Isuzu uit '94 stijgt het toerental tot 2000 toeren als ik het TPMS loskoppel terwijl de motor stationair draait. Controleer de brandstofdruk en kijk of deze binnen de limieten valt (tussen 38 en 45 psi voor de meeste auto's van dat bouwjaar). Controleer de staat van de lambdasonde (indien gebruikt). Een defecte of geaarde sensor veroorzaakt een teveel aan brandstof. Laat ons weten hoe het is gegaan. Succes.
Laatst bewerkt: 13 jaar 6 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30675 door handmatig-mechanisch
Dat klopt, broeder, de zuurstofsensor... Ik ga eens kijken in welke staat die verkeert; en ik zal doen wat je zei over de injectoren om te kijken of ze nog goed werken of dat ze al vervangen moeten worden! Bedankt voor de info, Wolfi!

Zodra het schip weer normaal is, laat ik je weten wat de oplossing was!