Zoek MDM

Bulletin

Wanneer ik de accu van een Ford Tourneo vervang, start de auto niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30320 door handmatig-mechanisch
start de auto niet .
Goede vrienden, ik wil weten of ik opnieuw moet programmeren als ik de batterij van de Tourneo vervang.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30329 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Tourneo start niet na het vervangen van de accu.
Hallo, ik kom uit Spanje en ik weet niet wat voor auto je hebt, maar het vervangen van de accu zou geen probleem moeten zijn. Controleer je auto om te zien of er massakabels los zijn gelaten. Zo niet, probeer hem dan te starten met een andere sleutel. Controleer hem en laat het me weten, oké! Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30504 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Tourneo start niet na het vervangen van de accu.
Hallo, bedankt voor je reactie. Ik kom ook uit jouw regio. Wat Fords betreft, mij is verteld dat als de accu een bepaalde tijd losgekoppeld is, de PCM gedeprogrammeerd raakt. Sterker nog, de accu is vervangen en de auto start niet. Hij geeft zelfs geen signaal, want als er een startonderbreker was, zou de motor tenminste wel draaien.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30506 door handmatig-mechanisch
Laten we eens kijken... wanneer je de accu uit een moderne auto haalt, worden bepaalde onderdelen van het gemultiplexte systeem van de auto gedeprogrammeerd, dat wil zeggen: moderne auto's hebben meerdere zekeringkasten, die de vergrendeling, de ramen, enz. regelen... en wanneer de accu wordt vervangen, worden deze systemen gedeprogrammeerd. Ik geef je een voorbeeld: bij de Scenic 2 werkt het geheugen dat de ramen met één druk op de knop opent en sluit niet meer. De oplossing is een reset van het gemultiplexte netwerk met de bijbehorende software (Renault kan vastlopen).
Het startblokkeringssysteem wordt geactiveerd wanneer een onhandige dief de boel verprutst... en normaal gesproken vind je deze systemen in duurdere auto's, dus jouw Tourneo Flaguneta heeft dat niet... hij heeft de traditionele blokkering...
Ik wil niet verder gaan, jouw probleem zou een doorgebrande zekering kunnen zijn die is doorgebrand toen je de nieuwe accu erin zette... Ik spreek uit ervaring.

P.S. Ik hoop dat dit het is. En als dat zo is, dan kost stemmen niets...