Zoek MDM

Bulletin

F-150 adaptieve dieselmotor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30225 door handmatig-mechanisch
Aanpassing van de F-150 dieselmotor Geplaatst door manual-mecanica
Wat vindt u ervan om een 4.0L turbo-dieselmotor met intercooler van een ISUZU NPR-truck te installeren in mijn Ford F-150 Lariat uit 2004 met 1/2 cabine en automaat, ter vervanging van het overmatige brandstofverbruik van de V8 in dezelfde originele automatische transmissie van de truck?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30310 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: F-150 dieselmotoraanpassing
Hallo, als monteur is dit niet aan te raden. Bedenk dat deze voertuigen over een heel groot elektronisch systeem beschikken. De kasten met de motoren zijn aan elkaar gekoppeld en er kan een groot probleem ontstaan. Wat ik wel aanraad, is om een Toyota HZ-motor met al zijn onderdelen en versnellingsbak aan te passen. Ik vertel dit omdat ik zelf een dergelijke aanpassing heb gedaan en het resultaat was fantastisch. Het is niet aan te raden om motoren aan te passen zonder eigen versnellingsbak. Ze verliezen vermogen en veroorzaken veel problemen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30324 door handmatig-mechanisch
Hier in Ecuador zijn die motoren niet verkrijgbaar. De enige optie is om beschadigde vrachtwagenmotoren te kopen en te installeren. Hier staat een Chevrolet Silverado met een Daihatsu Delta-motor in dezelfde automatische transmissie, en die rijdt supergoed, met een goed koppel en alles erop en eraan. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30358 door handmatig-mechanisch
Hallo, vergelijk het motorvermogen en het maximale en stationaire toerental. Zo weet je of de topsnelheid en de kruissnelheid vergelijkbaar blijven en de prestaties van de auto niet aanzienlijk afnemen.
Als ze vergelijkbaar zijn, is het een kwestie van uitzoeken hoe je die kunt aanpassen.
In mijn geval heb ik een versnellingsbak aangepast aan een Nissan-motor, maar ik moest de versnellingsbakbehuizing inkorten om de andere te kunnen plaatsen.

Met vriendelijke groet.