Zoek MDM

Bulletin

Citroën Berlingo

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30069 door handmatig-mechanisch
Citroen Berlingo Geplaatst door manual-mecanica
Ik vraag me af of u me kunt helpen. Ik heb een Citroën Berlingo uit 2000 en als hij koud is, start hij heel moeilijk, en als hij het wel doet, komt er veel witte rook uit. Ik heb de gloeibougies al gecontroleerd en vervangen, maar het probleem blijft bestaan. Dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30073 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Citroen Berlingo
Geachte heer, controleer eerst of de gloeibougies werken. Het kan gebeuren dat de gloeibougies niet aanslaan als de buitentemperatuur (weerspiegeld in de koelvloeistof van de motor) niet te laag is. Moeilijk starten en witte rook uit de uitlaat zijn tekenen van rauwe (onverbrande) diesel. Een brandend gloeibougielampje is geen garantie dat ze werken. Om te controleren of ze werken, bevestigt u eenvoudig een 12V-indicatielampje door één klem aan de stroomkabel van de gloeibougie te bevestigen en de andere aan de massa. Controleer of het gloeibougielampje gaat branden wanneer de gloeibougie wordt ingeschakeld en houd in de gaten hoe lang de gloeibougie onder stroom staat. We houden contact. Succes, HECAN.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30264 door handmatig-mechanisch
Hallo Hecan, ik denk dat je auto al aardig wat kilometers heeft gereden
en dat de compressie in de cilinders, waar de olie naar de compressiekamer stijgt, bij koude motor laag is
. Deze witte rook is de oorzaak. Controleer eerst de weerstanden, zoals Hello300 al zei. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30503 door handmatig-mechanisch
Hallo, u moet het injectiesysteem controleren. Het brandstoffilter heeft een pomp. Controleer dit voordat u start door brandstof in het filter te pompen. Als er een brandstoftekort is, probeer dan te starten. Controleer in dat geval alle toevoerleidingen en de overtollige leidingen. Is er een lek of krijgt u lucht en rook? Dit wijst op een hoge lucht/brandstofverhouding.