Zoek MDM

Bulletin

Ford Transit koppeling, hulp nodig?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30035 door handmatig-mechanisch
Ford Transit koppelingshulp aub Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, gelukkig nieuwjaar allemaal! Ik ben nieuw op dit forum en kwam hier op zoek naar een oplossing voor de koppeling, wat precies is wat er gebeurt...
Ik heb de pomp vervangen omdat ik het pedaal vaak moest intrappen voordat hij reageerde. Ik heb de pomp vervangen en hij blijft hetzelfde doen. Het probleem is dat ik tijdens het rijden in een versnelling wil schakelen, maar dat lukt niet omdat ik moet pompen om hem weer aan te laten grijpen... wat zou het kunnen zijn... of hoe kan ik het oplossen...?? Als iemand iets weet, laat het me dan weten. Ik heb het dringend nodig, want ik ben ver van een automonteur
. Bedankt...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30037 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Transit koppeling, help alstublieft.
Hoi, ik ben een beetje in de war over hydraulische koppelingen. De koppelingen die ik ben tegengekomen, waren meestal mechanisch (met kabels). Je zegt dat je flink moet pompen om de koppeling te laten werken. Omdat het hydraulisch is, zou ik zeggen dat het hydraulische circuit mogelijk niet goed ontlucht is (er zit lucht in het circuit, waardoor het niet werkt; hetzelfde gebeurt met de remmen). Ik zou controleren of er voldoende vloeistof in het circuit zit, of dat er ergens lekken zijn. Nog iets, is de koppeling stroef als je hem indrukt? Ik hoop dat ik je geholpen heb. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30038 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Transit koppeling, help alstublieft.
Hallo. Bedankt voor je antwoord. Zo ja, dan moet ik flink pompen om het te laten werken. Er zit net genoeg vloeistof in en nog een beetje meer. Ik dacht ook dat het lucht zou kunnen zijn. Het probleem is dat ik niet weet waar de ontluchter zit. Als het pedaal niet werkt, is het superzacht. Je merkt dat het niet werkt. Dan begin je te pompen en wordt het steeds harder, en dan werkt het prima, maar slechts even. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30040 door handmatig-mechanisch
Volgens mij lijkt het erop dat het circuit niet goed ontlucht of ergens lekt. Ik zou beginnen met het opzoeken van de werkplaatshandleiding van je Transit (kijk op deze website, er zijn talloze handleidingen, en je zult hem zeker vinden) en de hele koppeling grondig bestuderen. Ik weet zeker dat je daar de locatie van de ontluchter vindt, of een uitleg over hoe je het circuit moet ontluchten. Als het probleem daarna aanhoudt, tja, ik weet het niet. Ik hoop dat iemand die je busje beter kent je advertentie leest en je op de hoogte stelt. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30042 door handmatig-mechanisch
Bedankt Legolas... jouw antwoord kan misschien nuttig zijn, want ik besef dat ik niet de enige ben met mijn mening haha... nu ga ik de handleiding erbij pakken en kijken wat er gebeurt... heel erg bedankt.