Hallo lieve mensen, ik wil graag een bijdrage leveren over dit systeem dat uitschakelde wanneer ik maar wilde, vooral wanneer ik stopte bij een zebrapad of verkeerslicht. Het systeem startte pas weer op wanneer ik de auto stopte en weer startte. Het bleek dat ze in de Citroën een computer genaamd proxy hadden geplaatst en die gaf aan dat er een storing was in de contactor van het rempedaal. Nadat ze er een paar hadden vervangen, bleef het probleem bestaan en zeiden ze dat ik de centrale moest raadplegen. Na veel testen en testen... niets!
Kortom, ik heb de oplossing zelf gevonden. Toevallig natuurlijk. Toen ik de auto in mijn garage in zijn achteruit zette, schrok ik ervan dat het remlicht pas na een paar centimeter pedaalslag ging branden als ik op het rempedaal trapte. De oplossing was dus om de contactor dichterbij te plaatsen, zodat het lampje ging branden zodra ik op het pedaal trapte, en hem niet te vervangen.
Wat er gebeurde, was dat de regeleenheid van de auto in de war raakte. Toen ik de auto stopte zonder het pedaal hard in te trappen, kreeg ik geen signaal dat de auto remde, omdat de pedaalschakelaar niet geactiveerd was. Daarom gaf de computer de melding ESP/ASR BUITEN GEBRUIK.
Ik hoop dat dit meer dan één van jullie helpt, want ik denk dat ik niet de enige ben met deze fout... Groeten allemaal.