Zoek MDM

Bulletin

elektrische storingen in de Blazer-startmotor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29481 door handmatig-mechanisch
Elektrische storingen in de Blazer-startmotor Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een probleem met mijn Blazer. De brandstof- en CNG-toevoer hapert. Ik twijfel of het aan de emulator ligt, aan de verdelermodule of aan de stap-voor-stap-methode. Mijn Blazer heeft een 4.3 V6 Vortec-motor uit 1993. Als iemand verstand heeft van auto-elektriciteit, kan hij me dan helpen? En waar gaat het stap voor stap? Waar zit het? :(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29491 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Elektrische storingen in de Blazer-startmotor
wat gebeurt er precies mee? Er loopt geen stroom door de bougies, of hij explodeert, de motor start of stopt, of hij start gewoon moeilijk...

dit soort vortecmotoren hebben een platte verdelerkap aan de bovenkant, waardoor ze op den duur kwetsbaar zijn, net als elk ander elektrisch onderdeel. Als je deze niet vervangt, ontstaat er veel weerstand, waardoor de stroom er niet doorheen kan en de motor niet start...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29500 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Elektrische storingen in de Blazer-startmotor
Het klopt dat het even duurt voordat ik hem start. Ik rijd er prima mee. Voordat ik hem een kwartier heb laten draaien, begint het probleem, met schokken en afslaan van de motor, totdat ik hem niet meer aan de praat krijg. Kortom, als de motor koud is, loopt hij prima, totdat hij op temperatuur is... en dan begint het probleem. :S