Zoek MDM

Bulletin

Honda Civic 1.5 Dxi

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #29159 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Honda Civic 1.5 Dxi
bedankt, ja, ik denk dat het herprogrammeren van de ecu de oplossing zou zijn, hoewel ik nog steeds denk dat de ecu de informatie ergens vandaan moet halen, de sensor die in de kast zit is er niet, want ik heb hem al losgekoppeld en hij verandert niets, de snelheidsmeter stopt met werken maar als hij de eerder genoemde snelheid bereikt, gaat hij toch uit, .. als ik wist waar hij de informatie vandaan haalt, door sensor "x" los te koppelen, zou ik ervoor zorgen dat de informatie de ecu niet bereikt en het zou hem niet beperken, .. maar het veranderen van de parameters zou een oplossing zijn als dat mogelijk is... bedankt voor de bijdragen.. !!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #29165 door handmatig-mechanisch
HALLO, ER IS EEN ALARM DAT PIEPT ALS DE WARMTE BOVEN DE 100 GRADEN KOMT. ALS JE EEN ALARM HEBT, ZOU IK HET UITZETTEN EN HET PROBEREN. VEEL SUCCES.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #29167 door handmatig-mechanisch
De ECU ontvangt deze informatie van de toerentalsensor. Er zijn verschillende typen en ze zitten op verschillende plaatsen. Ik weet niet welk type en waar deze zich in uw auto bevindt. Maar als u de sensor niet kunt loskoppelen, want anders start uw auto niet. Hij heeft deze informatie nodig om te werken. De injectie wordt niet veroorzaakt door de snelheid van de auto, maar door het motortoerental. Ik zie niet hoe u dit kunt verbeteren zonder de ECU te herprogrammeren. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden - 13 jaar en 8 maanden geleden #29235 door handmatig-mechanisch
Koppel alle draden van het alarm los en test het.
Laatst bewerkt: 13 jaar 8 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29864 door handmatig-mechanisch
Hoe vaak je de verbinding ook verbreekt, je bereikt er niets mee, hooguit beschadig je iets. Het beste wat je kunt doen is de ECU herprogrammeren en de parameters laten aanpassen. Maar persoonlijk is het vrij lastig en duur om de prestaties uit die motor te halen. Wil je meer prestaties, dan hoef je alleen maar:
- geld uit te geven en wat vermogen te winnen
- de basis te vervangen door een motor met meer potentieel, zoals een B16- of B18-motor, waarbij sommige H22-motoren en de K20-motor duurder zijn.