Zoek MDM

Bulletin

Honda Civic 1.5 Dxi

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #29139 door handmatig-mechanisch
honda civic 1.5 dxi Gepubliceerd door manual-mecanica
:( Hallo, als iemand mij zou kunnen helpen zou ik heel dankbaar zijn. Ik heb een 1.5 DXI Honda Civic uit Canada uit 1994, als ik me niet vergis, met een D15B7-motor. Er zit een toerentalbegrenzer in (normaal) en als de snelheid 193 km/u is, slaat de motor af. De motor valt dan helemaal stil totdat de toerenteller een stukje teruggaat en de versnelling weer inschakelt. Het is een soort snelheidsbegrenzer. Ik weet alleen niet waar de ECU de informatie over die begrenzing vandaan haalt. Dat wil ik graag weten, zodat ik hem kan vrijgeven. Als iemand mij kan helpen, alvast heel erg bedankt..!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #29142 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Honda Civic 1.5 Dxi
Hoi, dat klinkt als een brandstoftekort bij die snelheden. Brandstoffilter. Wat ik weet, is dat Honda's een filter in de tank hebben dat, als het vuil is, ook de doorstroming beperkt wanneer er meer brandstof nodig is. Is het een carburateur of niet?
Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #29154 door handmatig-mechanisch
Ja, ik begrijp wat je zegt, maar het punt is dat het geen defect is, het is elektrisch. De motor slaat af bij die snelheid. Ik heb hem al twee jaar en het is altijd hetzelfde, altijd op dezelfde snelheid. Als het een filter was dat verstopt zat met vuil, had het in die twee jaar al problemen veroorzaakt, en het zou wel heel toevallig zijn als hij steeds op hetzelfde moment zonder brandstof kwam te zitten! Ik weet het niet, het lijkt me, het moet iets elektrisch zijn, denk ik...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #29155 door handmatig-mechanisch
Het is 1,5 dxi, multipoint injectie..!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden - 13 jaar en 8 maanden geleden #29157 door handmatig-mechanisch
Naar mijn mening is het niet iets dat je kunt oplossen door een kabel te verplaatsen of zoiets. Het is een beveiligingssysteem dat de fabrikanten hebben ingebouwd, hetzij vanwege een brandstofverbruiksprobleem, hetzij om de motor te beschermen tegen overschrijding van het toerental (je zou hem kunnen opblazen), of vanwege de toegestane snelheidslimiet, waardoor de injectie wordt afgesloten. Wat je zou kunnen doen is een scanner met software laten installeren waarmee je de fabrieksparameters kunt aanpassen. Dit moet door een gekwalificeerd persoon worden gedaan, omdat het ernstige schade aan de ECU of aan je voertuig kan veroorzaken. Bovendien is het niet aan te raden, omdat het voertuig is ontworpen voor die snelheidslimiet. Met vriendelijke groet
Laatst bewerkt: 13 jaar en 8 maanden geleden door . Reden: betere argumentatie voor het antwoord