Zoek MDM

Bulletin

Citroën C2 accelereert koud

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28238 door handmatig-mechanisch
Citroen C2 accelereert koud Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo,

wat mij overkomt is dat als ik de auto koud start, hij accelereert zonder het pedaal in te trappen en dan schokt als ik hem start.

Kunt u mij helpen te achterhalen wat er mis is? Alvast bedankt en groeten aan iedereen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28355 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Citroen C2 accelereert als hij koud is
Hallo, zoals ik het zie, heb je problemen met de IAC-klep of de minimumregelklep. Controleer deze kleppen. Soms kunnen ze gerepareerd of gewoon vervangen worden. Het schokken ontstaat doordat de auto accelereert wanneer je gas geeft, en daarom schokt hij, en als de auto een tijdje draait, stopt het met haperen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28368 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Citroen C2 accelereert als hij koud is
uhmm heeft het een IAC-klep of is het een gemotoriseerde vlinderklep?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28384 door handmatig-mechanisch
Hallo, en bedankt aan wolfmechanicals en joni07 voor hun hulp. De auto heeft een gemotoriseerde gasklep, dus het kan niet de IAC-klep zijn. Ik denk dat het probleem een lambdasonde of een vuile gasklep kan zijn. Wat denk je dat het zou kunnen zijn? Bedankt, ik kijk uit naar je reactie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28401 door handmatig-mechanisch
Als het een elektronisch of gemotoriseerd gasklephuis heeft, onderhoud het dan, dat wil zeggen reinig het met een oplosmiddel op een doek. Reinig het gasklephuis met deze doek zonder het gas te bewegen, aangezien dit in sommige gevallen schade kan veroorzaken.
Een dergelijk probleem wordt veroorzaakt doordat vuil in dit gebied verhindert dat het gasklephuis goed vastzit en de computer de rustpositie niet herkent. Dit zorgt ervoor dat de computer constant probeert de positie te herkennen om de auto stationair te laten draaien.
Probeer dit eens, beste vriend, want uit wat je zegt, weet ik zeker dat dit het probleem is. Laat ons weten hoe het is gegaan.