Zoek MDM

Bulletin

LET OP DE GARANTIEWET

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2807 door handmatig-mechanisch
LET OP DE GARANTIEWET Gepubliceerd door manual-mecanica
LEES ZORGVULDIG, HET IS BELANGRIJK.
Ik ga je vertellen wat me is overkomen, mocht het van toepassing zijn op de aankoop van een product. Ik zal proberen het kort te houden:
ik kocht een laptop bij PC CITY, een merk van FUJITSU, en na anderhalf jaar ging hij kapot. De monteur zei dat het scherm kapot was (ik heb hem niet laten vallen of zoiets), dat het leek te zijn gesmolten en dat het niet te repareren was, alleen het hele scherm kon worden vervangen. TOTAAL 400 EURO.
Ik ging naar PC CITY en ze vertelden me dat ik met de nieuwe garantiewetgeving na 6 maanden na aankoop degene ben die moet bewijzen dat de computer defect was toen ik hem kocht. DAT IS ONMOGELIJK; ZELFS DE CSI KAN DAT NIET. Dus zit ik anderhalf jaar na aankoop zonder laptop.
-De oude wet gaf slechts 1 jaar garantie, maar de verkoper/fabrikant nam dat zonder meer op zich (tenzij het uw schuld was, door een val,...).
-Met de nieuwe garantiewet wordt de garantie verlengd tot twee jaar, maar na 6 maanden is het in gevallen zoals computers onmogelijk om onder de garantie te vallen.
-In dit specifieke geval verlengt PC CITY de garantie tot één jaar, maar bij EL CORTE INGLÉS, FNAC en andere serieuze winkels verlengen ze de garantie tot twee jaar ZONDER TE HOEVEN AAN TE TONEN DAT HET GEBREK DOOR DE OORSPRONG KOMT.
-Moraal:
KOOP GEEN FUJITSUS BIJ PC CITY.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.