Zoek MDM

Bulletin

Ratelend of ratelend geluid bij accelereren in de 2e-3e versnelling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden - 13 jaar en 9 maanden geleden #27583 door handmatig-mechanisch
Ratelend geluid of misfire bij accelereren in de 2e-3e versnelling met halfkoppeling Insignia 2.0 turbo 4x4:

Hallo collega's, ik heb een probleem met mijn Insignia 2.0 turbo 4x4.

Met slechts 2000 kilometer op de teller heb ik, naast de vervelende uitlaattrillingen bij stationair draaien, nog een ander motorgeluid ontdekt dat ik helemaal niet prettig vind. Ik vertel het jullie om te kijken of iemand er iets over weet:

Bij het wegrijden, wanneer ik van de eerste naar de tweede schakel, of van de tweede naar de derde, en ik doe dit terwijl ik accelereer en tegelijkertijd met de halfkoppeling speel, is er een soort ratelend geluid of misfire te horen (je hoort zoiets als dit, maar dan heel snel: cla, cla, cla, cla, cla). De waarheid is dat het nogal ordinair klinkt, vooral gezien de verwachtingen van een 220 pk.

Laten we eens kijken of iemand me kan helpen en weet wat het zou kunnen zijn.

Bedankt en groeten.
Laatst bewerkt: 13 jaar 9 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28495 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Ratelend geluid of geratel bij accelereren in de 2e-3e versnelling
Omhoog...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28520 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Ratelend geluid of geratel bij accelereren in de 2e-3e versnelling
Hallo,

is wat je zegt geen klop?
Welke brandstof gebruik je, welk octaangehalte doe je er meestal in en welke verhouding heeft de auto, als je die weet?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28652 door handmatig-mechanisch
Hoi Osvalmas, de compressieverhouding is, als ik me niet vergis, 9,3:1, en ik gebruik benzine met een octaangehalte van 95, wat de aanbeveling van de fabrikant is.

Bedankt en met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28732 door handmatig-mechanisch
Hoi ais1970, met die verhouding is de benzine voldoende. Ik kan me niet voorstellen wat het zou kunnen zijn zonder ernaar te luisteren... als je het zou kunnen opnemen en uploaden, misschien.
Groeten.