Zoek MDM

Bulletin

helpeeeeeeeeeeee

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27558 door handmatig-mechanisch
Help meee ...
Hallo vrienden, ik ben nieuw op het forum! Ik wil graag een vraag stellen. Ik heb een Opel Record uit de jaren 80 met een 2.0 diesel Toyota-motor. De laatste tijd heb ik last van overbelasting in het elektrische systeem. Metingen met draaiende motor op de accupolen laten 17 volt zien. De dynamo heeft een eigen externe mechanische regelaar, Nosso Aw 12V, die ik heb gedemonteerd en blijkbaar kan ik er geen defect aan vinden. Ik heb een paar tests gedaan met draaiende motor. Ik heb het relais handmatig geactiveerd en het doet zijn werk op de dynamo en verlaagt de spanning. Wat ik niet begrijp, is waarom het niet normaal activeert. En mijn andere vraag is of ik een externe elektronische regelaar kan installeren? Groeten en excuses voor mijn onwetendheid... Ik weet dat het makkelijkst is om hem naar een elektricien te brengen, maar er gaat niets boven het zelf doen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27561 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: helpeeeeeeeeeeee
Hoi gabrieldearmas91, ik ben ook nieuw op dit gebied. Omdat het een vrij oude auto is, stuur ik je een boek waarvan ik denk dat het je zal helpen begrijpen hoe regelaars werken.
Ik wil je even laten weten dat alle mechanische regelaars een eigen regelschroef hebben (spanning, stroom).
Binnenin bestaan ze uit een of meer elektromagneten en een begrenzingsweerstand. Het staat echter veel duidelijker uitgelegd in het bestand dat ik je stuur.
Ik hoop dat deze informatie nuttig is.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27582 door handmatig-mechanisch
Zoek een moderne dynamo met ingebouwde regelaar en installeer deze in je auto. Vergeet de mechanische regelaar, alles zal veel soepeler verlopen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27594 door handmatig-mechanisch
Vriend Jose, hartelijk dank voor de informatie! Ik zou het zeer op prijs stellen als je me de link zou kunnen sturen waar ik het boek waar je het over hebt kan downloaden. Bij voorbaat hartelijk dank.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27598 door handmatig-mechanisch