Zoek MDM

Bulletin

oliën combineren?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27104 door handmatig-mechanisch
Hoe combineer je oliën? Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een vraag over mijn Corolla LE uit 2006. Hij heeft ongeveer een halve liter olie nodig. Mijn vraag is: kan ik een combinatie van oliën gebruiken? Hij gebruikt alleen synthetische olie, en ik wil, om het zo maar te zeggen, een "natuurlijke" olie gebruiken. Het probleem is dat ik over een maand naar de dealer moet voor een onderhoudsbeurt. Is deze combinatie mogelijk?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27105 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: oliën combineren?
Het is altijd een goed idee om dezelfde olie te gebruiken bij het bijvullen, of in ieder geval hetzelfde merk, om dezelfde productiebasis van de olie te behouden. Dit om schiften of schuimvorming te voorkomen. Het variëren van de viscositeitsklasse heeft weinig effect in de korte intervallen tussen verversingen. Ik raad aan om hetzelfde type smeermiddel te gebruiken. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27249 door handmatig-mechanisch
Minerale oliën mogen niet met synthetische oliën worden gemengd, aangezien dit ernstige schade kan veroorzaken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27404 door handmatig-mechanisch
Als u ongeveer een halve liter olie mist, kunt u blijven doorrijden tot de volgende verversing. Anders kunt u synthetische olie gebruiken die vergelijkbaar is met de olie die is geïnstalleerd, dat wil zeggen met dezelfde viscositeit, hetzelfde merk, enz.

Controleer het niveau dagelijks. Het mag niet onder de minimumlijn komen, anders kan de pomp niet meer met een goede stroom aanzuigen en kunnen er smeringsproblemen ontstaan. Het is beter om de olie en het filter zelf te vervangen om ongemakken te voorkomen. Bedenk wel dat u door te besparen uiteindelijk een fortuin zult weggooien.
Doei.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28372 door handmatig-mechanisch
HET IS IN GEEN GEVAL AAN TE RADEN OM OLIËN TE COMBINEREN, ZELFS ALS ZE VAN HETZELFDE MERK ZIJN. ZE MOETEN VAN HETZELFDE NUMMER ZIJN, OMDAT ELKE FABRIKANT CHEMISCHE EIGENSCHAPPEN AAN ELKE OLIE TOEVOEGT. EN ALS TWEE VERSCHILLENDE OLIËN WORDEN GECOMBINEERD, ZULLEN DIE CHEMISCHE EIGENSCHAPPEN STERK VERSCHILLEN EN IN PLAATS VAN DE SMERING VAN DE MOTOR TE VERBETEREN, ZULLEN ZE DEZE ERGER MAKEN. DIT IS NET ALS DE BLOEDGROEP VAN ELKE PERSOON. JE KUNT NIET ELKE BLOEDGROEP GEVEN AAN DEGENE DIE HET NODIG HEEFT... WEES HIER VOORZICHTIG MEE.