Hallo, ik heb een 78 Falcon-motor, een 221, die op benzine en gas loopt, maar ik heb een probleem als ik stilsta voor een stoplicht of tolweg. Ook als er veel verkeer is of als de auto heel langzaam rijdt, gebeurt het dat de temperatuur stijgt. Als hij normaal rijdt, maar niet als hij heel warm is, stabiliseert de temperatuur. De radiator is schoon. Er was een moment dat de temperatuur heel erg steeg. Ik heb het domme gedaan om de thermostaat te verwijderen, wat ik vervolgens heb getest met heet water. Hij gaat goed open, zonder thermostaat steeg de temperatuur net zo, maar niet zo snel als met de thermostaat. Nadat ik de radiatordop had vervangen, heb ik er verschillende geprobeerd met alles, maar bij sommige gebeurt hetzelfde. Als ik hem eruit haal, lijkt de druk in het koelcircuit heel erg te stijgen. Daarom heb ik er een laten zitten zonder veer. Als er te veel water in zit, gooit hij het eruit en als dat niet zo is, niet. Tot nu toe lukt het me om dit te doen en gaat het goed, zolang de auto niet te lang stilstaat met regelen. Maar de zomer komt eraan en de temperaturen zijn hoog en ik ga veel problemen krijgen als ik dat niet doe. Doe iets, de waterpomp werkt, want als ik de radiatordop verwijder, lijkt het water te circuleren. Ik vraag wat ik kan doen om het probleem op te lossen. Bij voorbaat dank.