Zoek MDM

Bulletin

Delica Diesel 2.8 Bougie Warmteregeling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26748 door handmatig-mechanisch
Delica Diesel 2.8 Bougie Warmteregeling Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden: ik woon in een gebied waar het moeilijk is om reserveonderdelen te kopen voor een Delica 2.8 Space Gear uit 1994. Een paar weken geleden is de dynamo doorgebrand door een defect aan de gloeibougie-oververhittingsregeleenheid. Nu de dynamo gerepareerd is, zit ik met de regeleenheid opgescheept, die nergens in de stad te koop is (zelfs niet tweedehands). Ik heb een Hyundai 100 gekocht, een model met gloeibougieregeling, maar daar zat geen bedradingsschema bij, dat verschilt van de bougie van de Delica.
Mijn vraag is: hoe weet ik of ik deze regeleenheid kan gebruiken en waar kan ik het juiste schema vinden?
Ik zou er erg blij mee zijn, en het milieu ook, want hij stoot ongeveer twee of drie minuten vreselijke rook uit. Tot snel, Rosso.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26750 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Delica Diesel 2.8 Bougie Warmteregeling
Bepaal de gelijkstroomdraad in de mannelijke connector en in de vrouwelijke connector. Je hebt een uitgang die verbinding maakt met de bougies. Je hebt een draad met contactstroom die het relais bekrachtigt. De connector is misschien niet hetzelfde, maar hij moet hetzelfde aantal draden hebben. Als je erin slaagt om die twee draden te bepalen, moet je nog 3 draden hebben. Eén relaisuitgang is de aarde, de andere indicatorlamp en de derde is de draad die verbinding maakt met de bougie. Ik hoop dat het je helpt, tot later.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26769 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Delica Diesel 2.8 Bougie Warmteregeling
Bedankt, maat, maar ik heb nog een vraag: er zijn twee dikke kabels (rode accu en groene bougies), maar er zijn nog 7 contacten! Hiervan zijn er 3 even (twee bij twee) plus één die alleen is. Ik heb geen tester om te proberen te bepalen wat je bedoelt, dus ik zal iemand moeten vinden die een Hyundai 100 heeft? (De letters zijn gewist...)
Ik zal je informatie proberen. Ik ben erg dankbaar voor je e-mail. Met vriendelijke groet, Rosso