Zoek MDM

Bulletin

Stroomstoring Hyundai Matrix 1.5 CRDI 3-cilinder

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #25926 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag, ik heb een probleem met een auto, de Matrix 3-cilinder. Ik heb de distributieset vervangen en merk dat hij minder vermogen heeft. Hij gaat niet harder dan 100 km/u en ik ga van 1 naar 2 bij 20 km/u, omdat hij anders stikt. Van 3 naar 4 bij 40 km/u en bij 60 km/u zet ik hem in 5 en hij gaat tot 100 km/u en vanaf daar gaat hij niet meer omhoog. De timing is goed. Ik heb geprobeerd de flowmeter los te koppelen om te kijken of het beter gaat, maar het blijft hetzelfde. Het motorstoringslampje ging niet eens branden en de CHECK had moeten gaan branden. Laten we eens kijken of iemand me kan helpen, want ik heb haast. Alvast bedankt, diego40.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #25927 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Stroomstoring bij een Hyundai Matrix 1.5 CRDI 3-cilinder
Hallo, allereerst zou je een computercontrole moeten uitvoeren, want sommige storingen leveren normaal gesproken geen foutmeldingen op in dat Bosch-systeem. Het zou ook kunnen zijn dat je verstopte injectoren, een verstopte katalysator, een flowmeter of zelfs het oliefilter hebt. Maar het eerste wat je moet doen is de computercontrole uitvoeren. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #25928 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Stroomstoring bij een Hyundai Matrix 1.5 CRDI 3-cilinder
Weet je 100% zeker dat de timing correct is? Weet je absoluut zeker dat de krukaspoelie geen speling heeft wanneer de bout wordt losgedraaid? Bij sommige auto's, zoals de Renault K- en F-serie, zit de krukaspoelie "los". Als je niet het juiste timinggereedschap gebruikt, kan deze gemakkelijk iets bewegen wanneer je de riem spant, waardoor de timing niet meer synchroon loopt. Net genoeg om de kleppen niet te raken, maar het beïnvloedt wel de prestaties van je auto.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #25934 door handmatig-mechanisch
HJS, de centrale schroef op de matrix gaat niet los. De poelie is van het type Seat met vier schroeven, en logischerwijs, als dat het geval is, draai je de middelste niet los.
Bij Renault-motoren, in sommige 1.5 DCi-series, gaat de krukaspoelie echt als een gek tekeer en beweegt de krukas. Bedankt, maat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #25949 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat je als eerste stap de brandstoftank moet openen om te kijken of het filter verstopt is. Controleer ook de turbo- en EGR-solenoïdes.