Zoek MDM

Bulletin

Mijn A4 Jetta raakt oververhit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25854 door handmatig-mechanisch
Mijn A4 Jetta raakt oververhit .
Hallo vrienden, ik vraag om hulp. Ik heb een A4 Jetta en het wordt heet op de snelweg. Ik heb de thermostaat en de ventilatorlamp al vervangen, maar niets werkt. Ik heb hem ongeveer 30 minuten op de snelweg laten rijden en plotseling begint de temperatuur te stijgen. Welke tips kunnen jullie me geven? Bedankt voor jullie hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #25995 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Jetta A4 raakt oververhit
Heb je je waterpomp al vervangen? Deze motor heeft een veelvoorkomend probleem: omdat de pompwaaier van kunststof is, loopt deze los van de as. Vervang hem. Als hij blijft opwarmen, moet je de koppakking vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden - 13 jaar en 10 maanden geleden #26157 door handmatig-mechanisch
Broeder uit Argentinië, je probleem zit in de waterradiator.
Je kunt hem ongeveer 3 uur laten draaien zonder hem te verplaatsen en hij wordt niet warm, maar na een tijdje op de snelweg begint hij wel warm te worden. Dit is een klassiek probleem bij Volkswagens. De pompdruk is hoog en als hij op toeren draait, vermindert de watercirculatie als de radiator niet goed is.
Laatst bewerkt: 13 jaar 10 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26158 door handmatig-mechanisch
de verwarming wordt veroorzaakt doordat de radiator verstopt is, de waterpomp en in veel gevallen de thermostaat blijft plakken en de vrije circulatie van water of antivries verhindert. AFHANKELIJK VAN HET GEVAL OF ALS DE AUTO AL IS OPGEWARMD, KAN HET ZIJN DAT DE KOPPAKKING BRANDT EN DAT DE REDEN IS DAT DE OVERMATIGE VERWARMING IN SOMMIGE GEVALLEN VERDRAAIT. DIT MOET WORDEN GEREPAREERD OF GEBORSTELD ZOALS WE DAT NOEMEN EN DE KOPPAKKING VERVANGEN, OH EN VOORDAT IK HET VERGEET, CONTROLEER DE RICHTING VAN DE LUCHT VAN DE VENTILATOR. DE LUCHT MOET IN DE RICHTING VAN UW MOTOR STROMEN EN NIET NAAR DE RADIATOR.