Zoek MDM

Bulletin

de fiets trekt mij veel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25541 door handmatig-mechanisch
De fiets gooit me vaak van mijn sokken. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik wilde jullie iets vragen... de motor trekt al een paar dagen rook en het wordt steeds luider uit de uitlaat, en ik weet niet waarom. Ik zou het op prijs stellen als iemand me de oorzaak en een oplossing kan vertellen. Het is een Zanella ZB 110... Ik heb hem nodig voor mijn werk en ik heb hem voorlopig stilgezet. Hartelijk dank aan iedereen die me op welke manier dan ook kan helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25542 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: de fiets gooit me veel
Nou, kijk, het hangt allemaal af van de kleur van de rook, en als die wit is, is het condensatie die overblijft nadat de motor stil heeft gestaan. Hoewel ik niet denk dat dat bij jou het geval is, komt dat als de rook zwart is, doordat er te veel benzine wordt verbruikt. Maar als hij blauw is, wat volgens mij jouw probleem is, dan is er sprake van olieverbranding. Dat kan komen doordat de olie niet goed is afgedicht of doordat de klepsteelafdichtingen slecht zijn. Om erachter te komen welke van deze twee de oorzaak is van je olieverbranding, kun je een compressietest doen. Zoek een erkende motormonteur en laat hem het voor je doen. Oké, man.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.