Zoek MDM

Bulletin

Mijn Dodge Dakota gaat niet boven de 2000 toeren!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25680 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Dodge Dakota gaat niet harder dan 2000 toeren!!!
De solenoïde van de EGR-klep is al gecontroleerd. Mogelijk staat hij nog open. Kunt u mij de code sturen die de computer weergeeft, zodat ik die in mijn handleiding kan nakijken?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33176 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Dodge Dakota gaat niet harder dan 2000 toeren!!!
Je probleem is opgelost. Ik heb hetzelfde probleem met een Dakota uit 2009, maar dan 3.7 LTS. Heb je al geprobeerd de nokkenassensor te vervangen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33179 door handmatig-mechanisch
Ik las het hulpverzoek pas erg laat, hehe, maar het zou wel heel cliché zijn als ik je zou vertellen dat je de pomp, ckp, cmp etc. moet controleren. Ik kan je beter vertellen dat ik een probleem had met een Mitsubishi Auntlander uit 2004 en deze kwam ook niet boven de 2000 tpm uit. De motor begon te hoesten, en nadat ik de accu had losgekoppeld, gaf die het een paar uur goed, maar ik kreeg geen enkele foutcode. De vraag is of hij sensor voor sensor begon te geven. Uiteindelijk is er iets mis met de TPS van het gaspedaal. Deze gaf een foutief signaal af, en toen de regeleenheid het detecteerde, begon de fout te ontstaan. Dit verduidelijkt het punt dat deze auto een elektronisch gasklephuis heeft. Ik hoop dat deze tip je helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33310 door handmatig-mechanisch
Katalysator, mijn vriend, als die verstopt raakt, veroorzaakt dat deze storing en als je hem afregelt, blijft hij rustig. Controleer of de uitlaat goed blaast. Zo niet, verwijder dan de lambdasonde om de druk te verlagen en controleer of hij verder werkt dan het geluid. Dat is alles.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33313 door handmatig-mechanisch
Vervang injector nr. 1, degene met de sensor