Zoek MDM

Bulletin

Ontstekingsvervroeging

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #24197 door handmatig-mechanisch
Ontstekingsvervroeging Geplaatst door manual-mecanica
Beste vrienden van dit forum, ik heb dit keer een nieuw topic. Het is van een vriend die deze zorg met me deelde.
Hij bezit een Volkswagen Gol 1.6-liter uit 2008. Zijn brandstofverbruik in de stad is 7,5 tot 8 km/l. Hij heeft wat onderzoek gedaan en andere vergelijkbare auto's halen meer dan 11 km/l.
Iemand vertelde hem dat ze daar, omdat het een Braziliaanse auto is, brandstof op methanolbasis gebruiken, waardoor de inspuitvervroeging 9°C is. In Argentinië heeft hij, vanwege de gebruikte brandstof, een vervroeging van 14,2°C nodig, en dat zou het brandstofverbruik veranderen. Als iemand me hiermee kan helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #24321 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ontstekingsvervroeging
Hallo vriend, de timing is 9 graden en dat kun je hier in Argentinië niet veranderen. De brandstof is 95 octaan en dat is voldoende voor dat model. Controleer de timing van de distributieriem om te zien of er losse tanden zijn. Laat ons weten hoe het gaat. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #24323 door handmatig-mechanisch
De ontstekingsvervroeging is direct gerelateerd aan de vlamvoortplantingssnelheid, die, naast de brandstofkwaliteit, afhangt van de samenstelling van het lucht-brandstofmengsel en, even belangrijk, van motorslijtage.
Om al deze redenen is het afstellen van de ontstekingsvervroeging geen statisch gegeven. Toen ingenieurs vaststelden dat de juiste waarde voor deze motor 9 graden was, deden ze dat met een motor onder optimale motor-, ontstekings- en carburatieomstandigheden, die variëren.
De beste parameter voor het bepalen van het ideale ontstekingspunt voor een motor in gebruik is daarom het gebruik van een vacuümmeter en het instellen van de vervroeging op de positie die het hoogste vacuüm genereert. Dit compenseert enigszins voor variaties als gevolg van slijtage.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #24387 door handmatig-mechanisch
Nizome, in dit geval gaat het om een auto uit 2008 met slechts 12.000 km op de teller. De eigenaar gebruikt de auto weinig vanwege het hoge verbruik en de officiële instanties konden hem geen antwoord geven. Het probleem moet ergens anders liggen. Ik weet niet of het injectiesysteem defect is. Mijn mechanische kennis op dat gebied is nihil en vanwege mijn leeftijd heb ik het grootste deel van mijn leven met carburateurmotoren moeten werken.