Zoek MDM

Bulletin

AUTO CHOKE WANNEER IK VOLLEDIG VERSNELLING

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 weken geleden #23832 door handmatig-mechanisch
Auto slaat af als ik vol gas geef. Geplaatst door manual-mecanica
Fijne dag en succes met je werk. Mijn grote probleem is of iemand me kan helpen met een klein probleem. Ik heb een Ford Focus uit 2000, een ZX3-motor uit 2000. Als ik het gaspedaal helemaal intrap, hapert de motor en begint hij te exploderen. Als ik bijvoorbeeld snel een straat wil oversteken en:huh: in de eerste versnelling rijd, hapert de auto op hellingen en verliest hij vermogen. Ik heb het brandstoffilter, de bobine, de kabels en de lampjes al vervangen. Ik weet niet of iemand me kan helpen. Kan iemand me begeleiden? Het stationair toerental ligt rond de 750 toeren. Oh, ik vergeet dat ik gelijkmatig accelereer, maar dat geeft geen problemen. Ik vraag jullie om hulp. Bedankt voor jullie antwoorden. God zegene jullie.:P

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #23882 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: AUTO CHOKE WANNEER IK VOLLEDIG GAS
U moet aangeven of er foutcodes worden weergegeven, omdat een voertuig alleen explosies produceert via de uitlaat als de timing te ver vooruit staat en via de inlaat als deze te ver achter loopt of als de bobine lekt. In de Noord-Amerikaanse versie van de Focus, wanneer de bobine lekt wanneer deze defect is, hebben de wijzers op de snelheidsmeter en toerenteller de neiging om gek te worden. Ze gaan alleen op het moment van de storing zonder reden omhoog en stabiliseren zich vervolgens. Het maakt niet uit of u de bobine al hebt vervangen, het feit dat hij nieuw is, betekent niet dat hij goed is. Ik heb er al 4 vervangen vanwege die storing en een vriend heeft er 3 vervangen omdat ze defect waren. Het andere mogelijke is dat een of meer injectoren verstopt zijn, maar het beste is om de scanner aan te zetten en de foutcodes te bekijken en, als er live data is, te kijken wat er gebeurt op het moment van de storing, of het brandstofmengsel te rijk of te arm wordt in de lambdasondes om te zien of de storing wordt veroorzaakt door een gebrek of overmaat aan brandstof. Als het een tekortkoming was, zouden de lambdasensoren 0,0xx volt aangeven. Het zou een verstopte injector of vuil in de luchtstroomsensor kunnen zijn. Het zou je enorm helpen als je een ander voertuig had waar je onderdelen uit kon halen en testen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #23883 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: AUTO CHOKE WANNEER IK VOLLEDIG GAS
Nou broeder, wat mijn vriend je vertelt klopt volgens mij wel. Als de auto explodeert, kun je de oorzaken heel makkelijk bekijken: een slechte bobine, slechte kabels of in jouw geval veroorzaken ze storingen. Controleer de ontstekingsvolgorde, controleer de punten van de distributieriem. Hij explodeert niet, maar als hij, zoals jij zegt, stikt en niet goed omhoog komt omdat de nokkenas niet goed gesynchroniseerd is met het bovenste dode punt van de krukas, controleer in een ander geval de injectoren. Die kunnen openstaan en er zit te veel benzine in. Dat is de reden dat hij stikt. Haal ze eruit en zet hem op een testbank om te kijken hoe ze zijn. Ik hoop dat mijn mening je helpt. Veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #23896 door handmatig-mechanisch
Kijk, ik raad je aan de pomp te vervangen. Hij stuurt niet de juiste kilo's. Ik hoop dat mijn hulp helpt, maar dat is jouw probleem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #23924 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, bij elektrische storingen is het eerste wat je moet doen altijd de foutcodes controleren die de computer weergeeft, maar voorlopig raad ik aan om het TPS en het gasklephuis te controleren.

Het TPS is een sensor die de positie van het gaspedaal detecteert en de luchtinlaat aangeeft. Het TPS is een veelvoorkomend probleem in veel auto's en de symptomen ervan zijn een slechte stationairregeling en onderbrekingen in de acceleratie. Het TPS bevindt zich ook in het gasklephuis, een metalen onderdeel dat is verbonden met de luchtinlaat. In dit gasklephuis bevindt zich de IAC-klep (stationairregelklep in het Spaans), die verantwoordelijk is voor het regelen van de lucht die de motor instroomt bij stationair draaien. Het gasklephuis heeft ook de vlinderklep, die aan het pedaal is bevestigd. Dit is een klein klepje dat opent of sluit afhankelijk van de pedaaldruk, waardoor er meer of minder lucht binnenkomt, afhankelijk van de situatie. Dit is een onderdeel dat meestal gemakkelijk bereikbaar is in auto's. Ik denk dat het probleem daar zit, ofwel in het TPS, ofwel dat je gasklephuis erg vuil is. Dit zou geen ploppen mogen veroorzaken, maar het zou wel snijwonden en plotselinge versnellingen moeten veroorzaken die je zou kunnen verwarren met ploppen. Met vriendelijke groet.