Zoek MDM

Bulletin

voertuigen met positieve aardingsklem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2315 door handmatig-mechanisch
met positieve aardingsklem
;) Allereerst hartelijk dank alvast.
De waarheid is dat ik graag zou willen weten of er, naast een AUSTIN A40 FARINA, waarvan ik het bouwjaar niet meer weet, nog andere voertuigen zijn die de plus als massa hebben. Ik wil u nogmaals bedanken.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2341 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Voertuigen met positieve aardingsklem
Welkom op het backdragh-forum. Wat betreft je vraag, eerlijk gezegd kan ik geen andere auto's noemen die het "briljante idee" hadden om de pluskabel te aarden.

Maar als er meer zijn, zijn het waarschijnlijk Engelse auto's, om de rest tegen te spreken (zoals gewoonlijk). De enige brandstofinjectiepompen die tegen de klok in draaien, zijn bijvoorbeeld die van de Austin Rover MG Metro.

Een andere Britse zeldzaamheid is het feit dat de schijven achter de fusee zijn gemonteerd (merk op dat de Hyundai Coupé dit ingewikkelde systeem ook heeft).

Laat me het uitleggen: in een "normale" auto hoef je alleen maar de auto op te krikken, het wiel te verwijderen, de remklauw te openen, de remklauw, remklauwhouder en remblokken te verwijderen, een klein schroefje op de schijf los te draaien, en klaar.

Bij de Rover 620 moet je bijvoorbeeld het verwijderen van de draagarmkogel, het verwijderen van de fusee, het verwijderen van de moer van de transmissie naar de naaf, het verwijderen van het naaflager, en dan nog eens met elkaar vechten omdat het lager er niet uit wil... (een gedoe). En dat allemaal om een schijf eruit te krijgen!!

Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2356 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Voertuigen met positieve aardingsklem
Bedankt voor het welkom.
Ik blijf wachten voor het geval iemand er iets over weet. Dankjewel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2357 door handmatig-mechanisch
Knuffels voor het hele forum.
Ford-voertuigen uit de jaren 30/40 gebruiken de positieve pool die verbonden is met de aarde en de 6-voltaccu.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21752 door handmatig-mechanisch
Nou, ik heb een Land Rover en een tractor met zo'n positief-naar-aarde-systeem, en ik moet ook een dynamo installeren. Ik weet niet of een gewone dynamo zal werken of wat ik moet doen om de installatie te voltooien...