Zoek MDM

Bulletin

dahiatsu terios codi p 0350 en het valt uit + 15

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23140 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Dahiatsu Terios code P 0350 en hij valt uit + 15
Hallo, heb je het al met een andere accu geprobeerd? Het zou een element kunnen zijn dat in de accu gesulfateerd is, en uit wat je zegt lijkt het meer op een losse kabel, het hoeft niet per se een hoofdkabel te zijn. Controleer alle bedrading en als dat niets oplost, koppel dan de dynamo volledig los
met de accu volledig opgeladen en kijk of dit de stroomuitval veroorzaakt. Zo kun je uitsluiten of het een probleem met de dynamo is, want als de rotor naar de massa gaat, kan dit ervoor zorgen dat er te veel stroom wordt geleverd.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23165 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Dahiatsu Terios code P 0350 en hij valt uit + 15
Ik heb inderdaad de vier complete bobines vervangen en de batterij van de brandstofpomp gemonteerd, maar de storing blijft bestaan. De auto werkt nog steeds hetzelfde. Er is helemaal niets veranderd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23166 door handmatig-mechanisch
Vriend, kortsluiting met een andere accu, ik heb het nog niet geprobeerd. Morgen zal ik die test uitvoeren om te zien wat er gebeurt. Wat betreft het loskoppelen van de dynamo: als ik dat al heb gedaan en de storing blijft hetzelfde, hartelijk dank...

Vriend Valdiviano, de aardingspunten die je noemt, bevinden zich bij dit model aan de achterkant, vlakbij de nokkenassensor. Ik heb ze overbrugd met een andere alternatieve kabel naar de ECU en dezelfde vriend, de storing blijft bestaan, het verbetert helemaal niet... hartelijk dank...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23180 door handmatig-mechanisch
Wat ik vreemd vind, is dat er een variatie in stroomsterkte is. Als je zegt dat je de dynamo hebt losgekoppeld, dan had je alle kabels moeten loskoppelen en voorzichtig moeten zijn als je de positieve aansluiting van de dynamo hebt geaard.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23219 door handmatig-mechanisch
Vriend, het is ontzettend belangrijk dat je de massa's meet vanaf de plek waar ze met de computer zijn verbonden, apart, terwijl de computer is losgekoppeld. Zo voorkom je dat de massa's worden overbrugd door de shunts van het circuit, wat kan leiden tot een onnauwkeurige meting. Daihatsu-modellen bewaken nu de status van de dynamo. Wees ook voorzichtig met de stekkerverbindingen van de computer, die losse contacten op hun pinnen kunnen hebben of gesulfateerd kunnen zijn, waardoor de contacten resistief kunnen worden. Dit is mijn ervaring met service voor auto-elektronica, die ik dagelijks krijg en die ik ook doe. Het is een goed idee om een handleiding te gebruiken om de signaalpatronen te volgen en ze te traceren met een oscilloscoop, zodat je het moment kunt bepalen waarop de gebeurtenis zich voordoet. Wat betreft handleidingen, een Toyota-handleiding kan ook nuttig zijn, aangezien de motoren en de ECU's oorspronkelijk van dat merk zijn. Succes, Valdiviano.