Nou, mijn Terios-vriend... Daihatsu, dit is mij overkomen met Charade-modellen, 1.6 met injectie, uit 2003. Twee in kwestie, maar aangezien ze vergelijkbare cilinderinhoud hebben, denk ik dat mijn onderzoek naar de storing nuttig voor je kan zijn. Op de cilinderkop, verborgen naast de inlaatkanalen, zit een massa die afkomstig is van de kabelboom van de ECU. Deze zijn erg belangrijk omdat ze de operationele massa van de computer vormen, die onafhankelijk is van de chassis-/motormassa, die dient als massa om de negatieve hoofdstroom te verbinden, om de startmotor te verbinden met de 12V-bron. Omdat de gegevens een "spanningsval van de ontstekingsbron" zijn, en de spanning van jouw bron ook varieert, is dit de natuurlijke reactie van het instrument op een bron die wordt beïnvloed door storende oscillaties van de hoogspanningsontstekingseenheid. Ik heb in ieder geval beide auto's met dat probleem gerepareerd (bij de ene had de monteur die de motor afstelde de ringconnector niet goed vastgedraaid, en bij de andere was een van de aarddraden zeker een paar centimeter buiten de ring doorgeknipt). Ik hoop dat mijn ervaring helpt en veel succes met je reparatie. Met vriendelijke groet, Valdiviano.