Zoek MDM

Bulletin

dahiatsu terios codi p 0350 en het valt uit + 15

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden - 14 jaar en 3 maanden geleden #23062 door handmatig-mechanisch
dahiatsu terios codi p 0350 and it cuts out + 15 Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedenavond, ik heb hulp nodig met een Terios Dahiatsu. Het probleem is dat wanneer de vrachtwagen op bedrijfstemperatuur is, er een soort explosie plaatsvindt in de inlaat en uitlaat tegelijk. Het lijkt alsof de stroom wordt afgesloten en weer ingeschakeld. Het motorstoringslampje gaat aan en uit op het moment dat de storing optreedt. Ik heb de bobines en de ECU-schakelaar gecontroleerd. De enige oplossing is om de positieve kant van de bobines rechtstreeks van de accu te verbinden met de massa, rechtstreeks naar het chassis en het signaal van het starten in de ECU. De storing is dan verholpen. In de diagnoseapparatuur verschijnt code P 0350 (storing in het hoofdontstekingssysteem). Ik hoop dat iemand dit probleem kent en mij kan helpen met een oplossing voor deze storing. Ik ben er al meer dan een maand mee bezig, heel erg bedankt.
Laatst bewerkt: 14 jaar 3 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23107 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Dahiatsu Terios code P 0350 en hij valt uit + 15
Hallo TOTORACING2.
Je geeft aan dat de storing optreedt wanneer de motor de bedrijfstemperatuur bereikt, wat je doet afvragen. Het is mogelijk dat het probleem te wijten is aan defecte kleppen in een cilinder, een elektrisch signaal dat niet op tijd loopt, een overbelaste ontstekingstijdstip, of zelfs een scheur in de cilinderkop die het koelsysteem niet raakt, maar deze oorzaken kunnen bij elke bedrijfstemperatuur tot storingen leiden. Je hebt een goed onderzoek voor de boeg, zoals sommige ervaren monteurs dat graag doen. Succes,
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden - 14 jaar en 3 maanden geleden #23132 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Dahiatsu Terios code P 0350 en hij valt uit + 15
Bedankt Miguel, jazeker. Ik heb de cilinderkop laten zakken. De kleppen zaten vast, er werd naar de kleppen gekeken en de schaaf was geborsteld. De storing blijft bestaan. Vandaag merkte ik, door de hele tak te bestuderen, dat ik de hele auto heb gedemonteerd. De stroomsterkte varieert in de tester van 13,8 naar 14,5 volt en geeft pieken van 19,6 naar 18,3 volt, enzovoort. Er zijn pieken van 8 en 9 volt geweest. Ik heb de dynamo losgekoppeld en de stroomsterkte blijft schommelen. Als de storing optreedt, is het alsof de spanning wordt afgesneden en de positieve spanning terugkeert. De negatieve spanning heb ik al uitgesloten, omdat ik nieuwe onafhankelijke aardingen heb aangelegd op het chassis van de motor. In werkelijkheid is het een zeer mysterieuze storing. De dealer heeft de truck naar mij verwezen, omdat ze de storing niet van tevoren hadden kunnen vinden. Bedankt voor je hulp en ik hoop het probleem met de truck te vinden en het via deze weg te publiceren...
Laatst bewerkt: 14 jaar 3 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23134 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, mijn ervaring met deze auto leert me dat het minder is dan je denkt.
Om te beginnen raad ik aan om de bougiedoppen te vervangen, en als dat niet werkt, vervang dan de hele brandstofpomp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23139 door handmatig-mechanisch
Nou, mijn Terios-vriend... Daihatsu, dit is mij overkomen met Charade-modellen, 1.6 met injectie, uit 2003. Twee in kwestie, maar aangezien ze vergelijkbare cilinderinhoud hebben, denk ik dat mijn onderzoek naar de storing nuttig voor je kan zijn. Op de cilinderkop, verborgen naast de inlaatkanalen, zit een massa die afkomstig is van de kabelboom van de ECU. Deze zijn erg belangrijk omdat ze de operationele massa van de computer vormen, die onafhankelijk is van de chassis-/motormassa, die dient als massa om de negatieve hoofdstroom te verbinden, om de startmotor te verbinden met de 12V-bron. Omdat de gegevens een "spanningsval van de ontstekingsbron" zijn, en de spanning van jouw bron ook varieert, is dit de natuurlijke reactie van het instrument op een bron die wordt beïnvloed door storende oscillaties van de hoogspanningsontstekingseenheid. Ik heb in ieder geval beide auto's met dat probleem gerepareerd (bij de ene had de monteur die de motor afstelde de ringconnector niet goed vastgedraaid, en bij de andere was een van de aarddraden zeker een paar centimeter buiten de ring doorgeknipt). Ik hoop dat mijn ervaring helpt en veel succes met je reparatie. Met vriendelijke groet, Valdiviano.