Zoek MDM

Bulletin

Als ze uit staan, worden de lichten aangezet door de zon

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22831 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal...
Ik heb een Ford Festiva uit 1994 en ik heb altijd het probleem gehad dat het dimlicht, de remlichten en de dashboardverlichting automatisch aangaan na een lange periode in de zon.
Dit gebeurt zelfs als de auto uit staat, waardoor de accu leeg raakt. En als ik de verlichting aanzet, kan ik ze pas weer uitzetten als de auto is afgekoeld.

Als iemand een mogelijke oorzaak of oplossing heeft, help me dan alsjeblieft.
Bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22834 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Als de stroom uitvalt, gaan de lampen aan vanwege de zon
Jouw storing is buitengewoon vreemd. Ik zie niet hoe die door hitte kan worden veroorzaakt en je verlichting kan inschakelen. Het enige wat ik je kan aanraden is om, wanneer de storing optreedt, de accu los te koppelen en goed op de geluiden te letten, aangezien het waarschijnlijk een relais is dat de storing veroorzaakt. Je zou een klik moeten horen bij het aan- en loskoppelen van de accu, hoewel ik begrijp dat sommige auto's een lichtgevoelige cel hebben die de verlichting automatisch laat inschakelen, maar ik weet niet of dit bij jou het geval is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22864 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Als de stroom uitvalt, gaan de lampen aan vanwege de zon
Nou

, ik denk dat de hitte de lichtschakelaar of een ander onderdeel doet uitzetten en contact maakt, en dat het loslaat als het afkoelt. Of in het dashboard zet een deel van het contact uit en gebeurt hetzelfde.

Controleer het en vertel het me.