Zoek MDM

Bulletin

Mitsubishi L200 consultatie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22347 door handmatig-mechanisch
Mitsubishi L200 consultatie Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo collega's,

laten we ter zake komen. Ik heb een Mitsubishi L200 pick-uptruck uit 2001 met een 2,5-liter dieselmotor (4D56) zonder turbo.
We zijn de motor aan het tunen. Ik heb zo'n 600.000 Chileense peso's uitgegeven, oftewel zo'n 1.200 dollar alleen al aan de motor, en telkens komt er weer iets nieuws bij.

Ik begrijp dat de oliepomp van de Mitsubishi L200 dezelfde is als die van de H100 of Galloper?

Sterker nog, toen ik hem uit elkaar haalde, zat er een vervangende drijfstang in. Het was een H100 drijfstang, en we hebben de drijfstangen gewogen. Die van de H100 woog 60 gram meer dan de andere drie. Kortom, die drijfstang had de krukastap overmatig versleten en veroorzaakte overmatige trillingen in de motor.

Deze motor is echt een doorn in het oog... Jullie zullen me vertellen dat ik een nieuwe of tweedehands moet kopen, maar deze truck heeft iets sentimenteels voor me en ik wil hem repareren.

Ik wacht op jullie reacties.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22348 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mitsubishi L200 consultatie
In antwoord op je vraag over de oliepomp: die past mogelijk. Het belangrijkste is om het onderdeelnummer te controleren en vervolgens het juiste nummer in te voeren. Als de motor al flink is aangepast (een Franki), kun je hem het beste vervangen door een nieuwe. Alles wat slecht wordt gedaan, kost je het dubbele of driedubbele. Helaas zijn de kosten al begonnen. Als een professionele monteur het doet, zou ik sceptisch zijn. Zodra je de motor uit elkaar haalt en begint met het beoordelen ervan, zul je het beseffen en de beste optie aanbevelen. Vergeet niet dat hij geld verdient, of het nu goed uitpakt of niet; je betaalt nog steeds zijn honorarium.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22349 door handmatig-mechanisch
Ik begrijp het.
Maar ik ben nu de monteur, mijn vriend. Ik had een externe monteur, en hij had geen tijd om deze manoeuvres te begeleiden.

Als je het over kapitaal hebt, is dat geen probleem. Ik wil gewoon het probleem oplossen.

Ik ben een gediplomeerd monteur en ik weet wat ik doe. Ik weet dat ik een fortuin zal uitgeven, maar voor mij heeft deze truck iets speciaals.

Bedankt voor je reactie over de oliepomp.
Het probleem is dat ik de pomp voor de Mitsubishi niet heb kunnen vinden, en ze verkopen er een voor de H100, en ze zeggen dat het dezelfde is...

Ik zal de originele moeten meenemen en die ter plekke moeten vergelijken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22350 door handmatig-mechanisch
Oké, dat vind ik goed. Wat je ook doet, ik ben van mening dat alles wat we persoonlijk doen beter uitpakt, omdat we absoluut niets vies gaan doen en de beslissing in deze gevallen aan jou is. Het enige waar we zeker van zijn, is dat we, ongeacht hoeveel of weinig details er ook naar voren komen, de staat ervan kennen en we hem meer zullen waarderen. Wat de oliepomp betreft, is het belangrijkste om de specificaties ervan te controleren. Ik heb het over de druk die hij regelt. Eerlijk gezegd ken ik die fysiek niet, maar in mijn persoonlijke ervaring, in andere gevallen, als onderdelen zijn vervangen, zoals je al zei, wetende dat het ene model ze heeft en ze op een ander model worden geplaatst omdat ze volledig vergelijkbaar of hetzelfde zijn, veranderen alleen de specificaties. De motor kan groter zijn en een turbo voeden, wat een grotere doorstromingscapaciteit vereist. Er zijn veel factoren om te overwegen. Raadpleeg een catalogus voor meer zekerheid. Onthoud dat smering het belangrijkste is voor de motor, en juist om een paar pesos te besparen, verpest je een buitengewone klus. Een klant kwam net langs en bracht me een Chinees oliefilter. Zodra ik hem startte, vloog hij eraf alsof er geen snoer aan had gezeten, en je kunt je de ruzie met de klant voorstellen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #22351 door handmatig-mechanisch
Gustavo, wat je collega je vertelt is absoluut waar. Voor een succesvolle uitvoering van je werk is het controleren van de specificaties de beste optie. Persoonlijk ben ik geen monteur, maar een auto-elektronicatechnicus. Maar een collega naast mij is een expert in diesel. Hyundai- en Mitsubishi-onderdelen mogen niet worden uitgewisseld, omdat sommige in Japan en andere in Korea worden gemaakt, met verschillende materiaalkwaliteiten. Als je ze in dieselmotoren mengt, veroorzaken ze vanwege het koppel tijdens bedrijf enorme rampen en zijn de onderbrekingen duurder. Rust niet uit tot je de originele pomp hebt gevonden. Je bent op de goede weg en veel succes. Met vriendelijke groet, Valdiviano.