Zoek MDM

Bulletin

Dichte witte rook bij het bereiken van de normale temperatuur

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #22174 door handmatig-mechanisch
Hallo forumvrienden, ik heb een probleem met een 1.5 Grand Move.
Hij arriveerde met een probleem met de cilinderkop. Eén bougie was met olie vastgeplakt en met water kwam er een andere met veel stoom uit. Dat is opgelost. De klepseals zijn vervangen, de cilinderkop is geborsteld
en we hebben 8 uitlaatgeleiders vervangen. Maar nu ik hem start, is een deel smetteloos, loopt de temperatuur op en rookt als een gek. Ik haal de bougies eruit en de vier met olie, ik geef gas en de bezem is weg. We moeten de werkplaats verlaten. Ik heb de olie vervangen door dikkere olie, maar niets. Ik meet compressie van 150 tot 160 in alle cilinders. Het waren de zuigerveren die het begaven. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik word er een beetje gek van om alles weer uit elkaar te halen. Alvast bedankt voor alle bijdragen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #22205 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mechanics op het onderwerp Re: Dichte witte rook bij het bereiken van de normale temperatuur
Hoi Boriscan.
Je hebt de zuigerveren en cilinders niet meegenomen in de reparatie die je hebt uitgevoerd. Dat kan er ook voor zorgen dat de bougies zich met olie vullen als ze versleten zijn. Afgaande op de symptomen leid ik af dat er nog steeds water in de cilinders lekt en... ja, ik denk dat je alles weer moet demonteren. Succes,
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #22247 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mechanics op het onderwerp Re: Dichte witte rook bij het bereiken van de normale temperatuur
Als je compressie goed is, denk ik niet dat het een probleem met de zuigerveren is. De witte rook is typisch voor water.

Heb je een merkbaar brandstofverbruik opgemerkt?
Hebben ze bij de reparatie van je motor een hydrotest op de cilinderkop uitgevoerd? Het is mogelijk dat de metalen uitzetten en de scheur groter wordt wanneer deze op temperatuur komt.

Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #22256 door handmatig-mechanisch
Nou vriend, ik ga de suggesties van het forum niet overnemen, maar ik wil je eraan herinneren dat je bij een voertuig met zo'n motor halverwege moet wachten tot alles wat voorheen olie of water verbruikte, is opgebrand omdat de uitlaat vervuild is. Je moet wachten tot dat allemaal is opgebrand, dan zul je zien dat alles vanzelf overgaat. Nu moet je rekening houden met het water- en olieverbruik. Denk niet dat het opnieuw bouwen van een motor of halverwege de reparatie normale rook zal produceren. Kijk eerst eens naar deze wielstappen en je zult zien dat je daar last van hebt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #22261 door handmatig-mechanisch
Nou, haal hem maar weer uit elkaar, vriend. De waarheid is dat de bougie niet vervuild hoeft te zijn, dat betekent dat er nog steeds olie door de zuigerveren stroomt. Vervang ze maar beter, controleer de zuigers en cilinders op krassen, en zo ja, poets ze dan. Succes.