Zoek MDM

Bulletin

Hulp bij het contactslot van de Camaro 2.8

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #21992 door handmatig-mechanisch
Hulp bij het starten van de Camaro 2.8. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo; ik was op zoek naar de ontstekingsvolgorde van een Camaro 2.8 (6 cilinders) uit 1988, motorcode MUJ6F, 99 kW, ook op de positie waar cilindernummer 1 zich bevindt. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #21995 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij het bepalen van de ontstekingstiming van de Camaro 2.8
Als het een inline-motor is, probeer dan de ontstekingsvolgorde: 1-5-3-6-2-4. Als het een V6-motor is, is de ontstekingsvolgorde 1-4-2-5-3-6. Zoek op Google en je vindt misschien wat tekeningen met meer informatie over de V6-motor. Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #21996 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij het bepalen van de ontstekingstiming van de Camaro 2.8
Om ter zake te komen, ik heb wat onderzoek gedaan en deze link gevonden. Alle ontstekingsinstructies bevatten cijfers en alles, zodat je weet hoe je het moet doen:

automecanico.com/auto2035/F76833.html

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #22040 door handmatig-mechanisch
Heren, het is nu opgelost. Na wat onderzoek blijkt de ontstekingsvolgorde dezelfde te zijn als ik aanvankelijk dacht: 1-2-3-4-5-6. Hij start en loopt weer als een zonnetje. Toevallig was een vriend van mij begonnen met het vervangen van de verdeler en had hij de ontstekingstiming niet goed afgesteld, waardoor ik het probleem kreeg. Ik ben de mensen op het forum eeuwig dankbaar, en vooral mijn vriend lalo_pancho voor zijn interesse en hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #22080 door handmatig-mechanisch
Ik moet bekennen dat ik niet wist dat er sprake kon zijn van een ontstekingsvolgorde. Ik doe onderzoek en kan geen informatie vinden.
Ik vraag om hulp.
Miguel