Oké, laten we het uitleggen... Ik heb een nieuwe accu en zonder ook maar iets aan te sluiten, heb ik de accu na een aantal keer zonder dynamo gebruikt (hij was losgekoppeld omdat ik een R12 in elkaar zet). De accu gaf 10,80 V aan (gemeten met een tester). Nadat ik de indiesel-dynamo had aangesloten op een interne Nosso 1400-regelaar, ging de accu naar 11,70 V, maar hij ging niet hoger... Wat ik ook doe en welke snelheid het ook is, hij ging niet hoger... Ik probeer het te meten met een digitale tester als de motor draait en ik verwijder de dynamokabel die naar de accu gaat en doe die in de tester en ik doe de negatieve pool op de bourne en de tester slaat op hol (ik denk dat het komt door het elektrische geluid van de bougies), dus ik kan niet testen wanneer hij geeft... en het lampje van de regelaar gaat een beetje branden...
De Nosso-regelaar heeft 6 pootjes, 2 aangesloten op elke koolborstel die de ringen raakt, en één op de stator (ik weet niet waar de sterspoelen voor werken), een andere is geaard en de andere twee contacten zijn de contactsleutel en het dashboardlampje dat in theorie zou moeten uitgaan als de dynamo goed oplaadt....
Ik heb een ampèremeter, ik heb hem in serie aangesloten met een kabel van de + van de accu naar de meter en de andere aansluiting van de ampèremeter heb ik aangesloten op degene die uit de accu komt en hij geeft niets aan.... hij staat altijd op 0 dus ik weet het niet het maakt me gek.... en ik wil hem niet naar een elektricien brengen omdat ik hem zelf wil kunnen repareren en begrijpen... heel erg bedankt